Sustainable Brand Index 2018: de consument kiest Tony's Chocolonely

19-04-2018 (21:30) - Marketing

Chocolademerk Tony’s Chocolonely is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2018. Naast Tony’s Chocolonely werden ook branchewinnaars IKEA (Retail), Albert Heijn (Supermarkten), Greenchoice (Energie), ASN Bank (Banken), ANWB (Mobiliteit), Tesla (Automotive) en Landal Greenparks (Travel & Leisure) bekendgemaakt. 

 
De Sustainable Brand Index is een jaarlijks onderzoek onder 5.000 Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland. In totaal zijn bijna 150 Nederlandse merken onderzocht. De uitreiking van de Sustainable Brand Awards vond vanavond plaats in Pakhuis de Zwijger, te Amsterdam, onder leiding van Harm Edens.
 

Sustainable Brand Awards 

Dit is het tweede jaar dat de Sustainable Brand Index in Nederland wordt gehouden. Vorig jaar werd Greenchoice verkozen tot het meest duurzame merk van Nederland. 
In Scandinavië, waar duurzaamheid een vaste plek heeft op de strategische agenda van vrijwel alle grote en kleinere bedrijven, vond de Sustainable Brand Index dit jaar voor de achtste keer plaats. Sustainable Brand Index is een onafhankelijk onderzoek dat elk jaar wordt uitgevoerd door SB Insight in Zweden. 
 
De winnaars: 
Overall:         Tony’s Chocolonely
 
Automotive: Tesla
Banken:         ASN Bank
Energie:         Greenchoice
Food & Beverage: Tony’s Chocolonely 
Hotels Van der Valk
Mobiliteit:         ANWB
Restaurants: La Place
Retail: IKEA
Supermarkten: Albert Heijn
Travel & Leisure: Landal Greenparks


“We zijn trots dat we de Sustainable Brand Index voor de tweede keer in Nederland kunnen presenteren”, zegt Annemarije Tillema van de Sustainable Brand Index Nederland. 
Het onderzoek achter de index is uitgebreid, dit jaar zijn er nieuwe branches in het onderzoek meegenomen: Automotive, Mobiliteit, Travel & Leisure en Hotels & Restaurants. 

Bureaus

Media

Economisch