Tim van der Zanden (Albert Heijn): ‘We moeten anders gaan denken’

24-09-2018 (08:30) - Marketing

FONK magazine lanceert de serie Kopstukken waarin mensen die hun sporen hebben verdiend op hetgebied van cultuur, politiek, design, fintech en marcom hun visie delen. Wat is het geheim achter het succes van de merken waarvoor zij staan? Wat is hun missie? In deze serie jagen wij op can do’s èn must do’s in een wereld die laveert tussen instant hits, kortdurende hypes en blijvend succes. In deel 1: Tim van der Zanden, directeur communicatie Albert Heijn.


Tim van der Zanden is sinds augustus 2016 directeur communicatie bij Albert Heijn. Daarvoor werkte hij drie jaar bij Ahold, waar hij de fusie met Delhaize succesvol heeft afgerond. Van der Zanden is een gamechanger die volhoudt tot hij zijn doelen heeft bereikt.


piramide omdraaien

In de nieuwe editie van FONK benoemt hij een aantal actuele hoofdthema’s van Albert Heijn. Over de winkels zegt Van der Zanden onder meer: ‘Uitgangspunt is dat de winkels de grootste reputatiedrijver zijn. Dat is geen gut feel, maar met data bewezen. Het zijn dus zeker niet alleen de bonusfolders, de campagnes, de woordvoerders in de media; het is jouw ervaring in jouw AH om de hoek of de bezorger via ah.nl.  Die ervaring wordt natuurlijk grotendeels door de collega’s van de winkel bepaald. Zij zijn onze brand ambassadors. Dus we moeten juist deze mensen inspireren om anders met klanten om te gaan. En we moeten ook anders gaan denken; de piramide omdraaien. Bovenaan staan de winkels, met ons eronder als service centrum in plaats van hoofdkantoor. Veel bescheidener en dienstbaarder.’ 
Lees het volledige interview met Tim van der Zanden in FONK 242.


De serie Kopstukken komt tot stand in samenwerking met DartGroup 
 

Bureaus

Media

Economisch