TMG verkoopt Amsterdam Fashion Week aan Danie Bles

15-11-2017 (08:15) - Marketing

Danie Bles is de nieuwe eigenaresse van Amsterdam Fashion Week. Met de verkoop van Amsterdam Fashion Week aan Danie wordt het voortbestaan van Amsterdam Fashion Week veiliggesteld. Mediabedrijf Telegraaf Media Groep blijft als mediapartner betrokken bij Amsterdam Fashion Week. Via fashionweek.nl geeft Danie een inkijk in haar plannen voor het halfjaarlijkse mode-event dat in september 2018 voor het eerst onder haar bezielende leiding georganiseerd zal worden.


'AFW moet gaan leven' 

"Na 20 jaar ervaring als styliste, ben ik klaar om dit nieuwe avontuur aan te gaan. Ik kan niet wachten om de pers, inkopers en consumenten kennis te laten maken met het nieuwe Amsterdam Fashion Week. AFW moet gaan leven, zowel in de stad als in de rest van het land." aldus Danie Bles. 


Amsterdam Fashion Week 2.0

Inhoudelijk zal er een nieuwe wind gaan waaien. Amsterdam Fashion Week wordt een all round experience, zoals we deze kennen in buitenlandse steden. De consument wordt directer betrokken door middel van de zogenaamde 'see now, buy now'-formule, waarbij men de collectie direct na de show kan kopen. Ook het tijdstip van de modeweken verandert: er wordt geshowd tijdens de internationale pret-à-porter weken (februari en september) en niet meer tijdens het couture schema. Het online platform Fashionweek.nl wordt een dagelijkse 'krant' voor modenieuws, waar je terecht kunt voor de serieuzere fashion business insights en achtergronden, maar ook voor de lichtere dagelijkse snacks. Tijdens de modeweken zijn er vanzelfsprekend livestreams beschikbaar van alle fashion shows. Qua programmering is er naast de bekende namen en merken natuurlijk ook ruimte voor jong talent.

 

 


Bureaus

Media

Economisch