Tony's Chocolonely opnieuw meest duurzame merk van Nederland

17-04-2019 (22:00) - Marketing

Tony's Chocolonely is door Nederlandse consumenten opnieuw uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Dat blijkt uit de Sustainable Brand Index 2019. Naast Tony’s Chocolonely werden ook de branchewinnaars bekendgemaakt.


Het gaat om IKEA (Retail), Albert Heijn (Supermarkten), Greenchoice (Energie), ASN Bank (Banken), ANWB (Mobiliteit), Tesla (Automotive) en Landal Greenparks (Travel & Leisure). Tony's Chocolonely werd uitgeroepen als branchewinnaar in de sector Food en als overall winnaar.

Dit is het derde jaar dat de Sustainable Brand Index in Nederland wordt gehouden. Vorig jaar werd Tony’s Chocolonely ook verkozen tot het meest duurzame merk van Nederland. In 2017 was dat energiebedrijf Greenchoice.


op de agenda

Sustainable Brand Index is een onafhankelijk onderzoek dat behalve in Nederland, ook elk jaar wordt uitgevoerd in Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken. In Scandinavie¨, waar duurzaamheid een vaste plek heeft op de strategische agenda van vrijwel alle grote en kleinere bedrijven, vond de Sustainable Brand Index dit jaar voor de negende keer plaats. 

Ook in Nederland komt duurzaamheid steeds hoger op de agenda te staan. 'Inmiddels verwachten Nederlandse consumenten van bedrijven te zien hoe zij zich gedragen op het gebied van duurzaamheid', zegt Annemarije Tillema van de Sustainable Brand Index Nederland. 'Wij maken inzichtelijk wat consumenten verwachten en wat zij belangrijk vinden en waarom zij dit belangrijk vinden. Op deze manier bieden we organisaties een handvat om hun duurzaamheidsbeleid en - communicatie verder te verbeteren.' 
 


Bureaus

Media

Economisch