Totaalervaring bij opening Sonos Berlijn

12-04-2018 (12:20) - Marketing

De Sonos Concept Store die vandaag opent in Berlijn moet meer dan alleen een winkel zijn. Het moet een ervaring zijn die de consument behalve muziek ook de cultuur van muziek laat beleven. Het plan is om er evenementen plaats te laten vinden die behalve met muziek, ook te maken hebben met film, technologie, kunst en design.


Marco Schultz, Country Director voor de DACH-regio bij Sonos: “De Berlijnse Concept Store is een plek waar muziekliefhebbers bij elkaar komen en inspiratie opdoen. We willen mensen laten voelen hoe geluid elk huis tot leven kan brengen.” Consumenten die op zoek zijn naar de beste speaker voor thuis kunnen in de winkel terecht voor advies en om de Sonos-producten zelf te testen. Ook kunnen ze bijvoorbeeld zien hoe Alexa werkt in combinatie met Sonos. 

 

berlijn is anders

De winkel in Berlijn is anders dan die in Londen en New York. Er is samengewerkt met de Berlijnse kunstenaars  44flavours en Lena Petersen die zich lieten inspireren door natuurlijk muziek, maar ook de urban cultuur en thuisomgevingen. De ruimte is verder ingericht met op muziek geïnspireerde kunst van internationale en lokale kunstenaars.


Bij de opening van de winkel is er ook nog eens een tentoonstelling te zien over David Bowie, die op muzikaal gebied nauw was verbonden met de Duitse hoofdstad. Foto’s van Denis O’Regan, Masayoshi Sukita en Christian Simonpietri laten Bowie zien tijdens zijn Berlijnse periode.

 


Bureaus

Media

Economisch