Uitzendbureau ASA lanceert nieuwe identiteit

12-10-2021 (15:02) - Marketing

ASA presenteert een nieuwe fase in haar bestaan. Met de relaunch zet het uitzendbureau een splinternieuwe identiteit neer, gericht op de nieuwe generatie studenten, starters én young professionals. Een generatie die te maken heeft met toenemende maatschappelijke verwachtingen en mentale druk. Het vernieuwde ASA haalt voor deze groep de druk van de ketel en laat hen zien dat er tijd en ruimte is om te beslissen over je loopbaanpad.
 
Al meer dan 50 jaar weet ASA hoe je de beste kandidaten in de markt kunt vinden en behouden. Het is de partij waar jongvolwassenen zich van groentje tot young professional ontwikkelen, ongeacht het niveau waarop een kandidaat binnenstroomt. De nieuwe pay-off ‘Wat voor jou werkt’ verwijst naar de nieuwe mentaliteit die het uitzendbureau vanaf nu uitdraagt. Alles is zo ingericht om de student, starter en young professional te begeleiden in de zoektocht naar een baan die bij hen past.
 

Prestatiedruk

Prestatiedruk is een groot probleem onder jongvolwassenen. Generatie Z realiseert zich dat een baan, en de juiste voorbereiding daarop, hen verder gaat brengen. Maar ze ervaren ook veel druk om te presteren van familie, vrienden en sociale media. Denise van den Berg, manager marketing van ASA: "Wij vonden het hoog tijd om een tegengeluid te bieden. Met onze vernieuwde mentaliteit bieden we deze jonge generatie meer kansen om te doen wat voor hen persoonlijk werkt. We zetten geen druk achter persoonlijke ontwikkeling, maar geven de tijd en ruimte om te ontdekken wat bij ze past. Wij geloven dat je echt niet in één keer je droombaan hoeft te vinden. En als je die vindt, kan die morgen weer anders zijn."
 

Natwerk

Voor de relaunch trok ASA reclamebureau Natwerk aan. Samen met dit Amsterdamse creatieve bureau werd gewerkt aan het opnieuw opbouwen van het merk, door middel van een nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en een introductie campagne. Opvallend is het nieuwe logo, dat een herontwerp is van het oude logo van meer dan 50 jaar geleden. Het bestaat uit twee bollen, met in één de pay-off en in de ander de bedrijfsnaam. Digital design agency Bravoure werd aangesteld voor een nieuw webdesign.
 

Bureaus

Media

Economisch