Unilever & Foodlab kiezen nieuwe benadering online fanmarketing

11-07-2018 (09:48) - Marketing

Unilever en Foodlab kiezen voor een nieuwe benadering van fanmarketing, waarbij een online propositie zich door vertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie. Receptcreaties van online influencers uit het netwerk van Foodlab en hun fans zijn gebundeld in het Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’, dat sinds 9 juli in de winkels ligt.  


Knorr lanceert met de campagne ‘Lekker veel groente met Knorr!’ vernieuwde recepten, waarin minimaal 200 gram groente zit in een maaltijd per persoon. Om de vernieuwde samenstelling onder de aandacht te brengen bij de consument, werken Unilever en Foodlab (een label van Adfactor) een online propositie uit die is gekoppeld aan een premium op de winkelvloer.


Een selectie food influencers trapt de campagne online af en gaat aan de slag met variaties op de gerechten van Knorr. Daarnaast roepen de influencers 150 fans op om eigen creaties te maken met de vernieuwde recepten van Knorr en dit te delen op hun social media accounts. De opdracht is gekoppeld aan 3 thema’s voor extra uitdaging: koken voor kids, borrelen en bowls. Binnen korte tijd leveren de social media posts van de fans een grote hoeveelheid unieke en waardevolle content op voor het merk. De creaties van de influencers en meest originele recepten van de fans zijn gebundeld in een premium voor op de winkelvloer: het Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’.


Het receptenboek ligt sinds maandag 9 juli in de winkel en krijgt men gratis bij de aankoop van twee Knorr producten. De volgende supermarkten doen mee met de actie: Boni, Boon, Coop, Deen, DRG, Hoogvliet, Jan Linders, Plus, Poiesz, EMTE, Nettorama, Spar, Dagwinkel en Troefmarkt. 


Het design en de vormgeving zijn, in nauwe samenwerking met Knorr, verzorgd door het in-house design team van Foodlab.

 

Bureaus

Media

Economisch