Vandebron genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2018

10-08-2018 (10:51) - Marketing

Vandebron bestaat pas vier jaar, maar heeft al veel bereikt. Schijnbaar vanuit het niets deed het een aanval op de bestaande structuren binnen de Nederlandse energiemarkt door producenten van duurzame energie direct in contact te brengen met afnemers. Een sterk staaltje ondernemerschap, met vallen en opstaan en inmiddels met positieve cijfers en groei. Dat verdient een nominatie bij de Coolest Dutch Brands 2018.


FONK sprak Remco Wilcke, één van de drie oprichters van het bedrijf:  ‘Duurzame bedrijfsmodellen zijn gewoon beter, niet alleen voor de wereld, maar ook in economische zin. Daarnaast wil ik dat wat ik doe, zin heeft. Het moet ergens over gaan. Als architect wil ik bovendien graag ergens aan bouwen. Mijn motto is dat je het systeem gebruiken om het systeem te veranderen.'

Lees het volledige interview met medeoprichter Remco Wilcke van Vandebron in de digitale editie van FONK 239


Coolest Dutch Brands 2018

Welk merk is het meest sustainable? Dat is de grote vraag bij de tweede editie van Coolest Dutch Brands. Na een eerste knallende editie van Coolest Dutch Brands 2017, geeft FONK dit jaar het podium aan duurzame merken. In 2018 selecteert de redactie van Fonk maandelijks actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Begin volgend jaar kiezen wij samen met de verse vakjury van creatives en strategen  hét winnende merk van 2018. Eerder in Coolest Dutch Brands 2018: Tony’s Chocolonely, Picnic, PLUS, Bunq en Marie-Stella-Maris, ASN Bank. En nu dus ook: Vandebron. 
 
 
DPDK is cohost Coolest Dutch Brands 2018

Bureaus

Media

Economisch