Veepee lanceert platform met mogelijkheden voor topmerken

20-01-2022 (15:08) - Marketing

Online flashsalesplatform Veepee introduceert zijn vernieuwde webshop. Alle nationale afdelingen van de e-commercespeler werken vanaf nu in heel Europa met één platform. De marktleider biedt tijdelijke verkopen van bekende merken die telkens drie tot vijf dagen duren, met kortingen tot 70 procent. Het vernieuwde platform levert de merken die met Veepee samenwerken niet alleen een grotere afzetmarkt op, ook de leden hebben er baat bij. Zij krijgen toegang tot een breder aanbod van internationale topmerken.
 
Ook geeft het platform Veepee kansen om - naast de klassieke flash sales die het bedrijf groot maakten - in te zetten op andere vormen van re-commerce en e-commerce. "Een C2C-platform voor onze leden behoort nu bijvoorbeeld tot de mogelijkheden", aldus Country Manager Benelux Tobias Tousseyn.
 

Re-cycle

In de toekomst wil de e-commercespeler ook inzetten op andere verkoopmodellen. "Gezien we al meer dan 20 jaar lang een tweede leven geven aan spullen, door flash sales van niet-verkochte stocks, willen we ook klaar zijn om andere manieren van hergebruik en recyclage via ons platform te stimuleren. Er zitten een aantal projecten in de pijplijn", aldus Tousseyn. "Zo is er bijvoorbeeld Re-cycle, een project dat al in Frankrijk loopt en binnenkort hopelijk ook in ons land. Re-cycle geeft leden de kans om gedragen schoenen of kleding van een bepaald merk in te ruilen voor een aankoopbon van Veepee, specifiek voor dat merk. De ingeleverde spullen worden vervolgens gerecycled. We zetten in Frankrijk bijvoorbeeld al een geslaagde Re-cycle actie op met Aigle. Daarnaast bekijken we ook de mogelijkheid van een intern Veepee C2C-platform, waarbij leden op Veepee aangekochte spullen onder elkaar kunnen verkopen."


Grotere markt voor merken

Doordat alle Europese landen van Veepee nu met hetzelfde platform werken, kunnen grote merken hun stock ook aan een grotere markt kwijt. "Dat is een win-win: onze merken bereiken meer klanten - er zijn in Europa 50 miljoen Veepee-leden, en onze klanten krijgen toegang tot een breder aanbod van sales van internationale topmerken", zegt Tousseyn. Alle Europese landen van de Veepee-groep gebruikt nu ook één en hetzelfde IT-systeem. "Dat is niet alleen een voordeel qua gebruiksgemak voor onze leden, maar ook voor ons. We kunnen nu makkelijk nieuwe functionaliteiten toevoegen. Dat is nodig om aan te haken op de nieuwe trends binnen e-commerce en re-commerce."

 


Bureaus

Media

Economisch