Vraag naar online events vertienvoudigd: 'Vraag groeit harder dan aanbod'

02-04-2020 (13:18) - Marketing

Het zal niet als een grote verrassing komen: de vraag van consumenten naar online evenementen is in maart vertienvoudigd. Dat meldt Eventbrite, het internationale platform voor ticketing en event technologie. En niet allen de vraag steeg, ook het aanbod op Eventbrite verdrievoudigde de afgelopen weken met tienduizenden online evenementen.
 
‘De vraag naar online evenementen groeit momenteel harder dan het aanbod’, laat Anouk ter Haar, European Marketing Manager bij Eventbrite weten. 'Het biedt een beetje hoop in wat uitdagende tijden zijn voor evenement organisatoren.’ 
 
Er worden vooral veel evenementen in de categorieën workshops, persoonlijke ontwikkeling en fitness en wellnes georganiseerd . Ter Haar: ‘We zien dat bepaalde evenementen snel de overstap kunnen maken. Yoga- en fitness klasjes gaan over op online en allerlei cursussen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling grijpen hun kans. Verder zien we ook dat steeds meer kleinkunst, muziek en cabaret zich online begint te manifesteren.’
 

Zoom en GoToWebinar

Eventbrite heeft integraties met verschillende videoconferentie en live stream tools, bijvoorbeeld Zoom en GoToWebinar, momenteel de meest gangbare en professionele oplossingen op dat gebied. Op die manier is de livestream alleen toegankelijk voor diegenen die zich hebben ingeschreven. Door met Eventbrite te werken kunnen organisatoren (betaalde) registraties managen en gebruik maken van de marketingmogelijkheden van het platform. Zo heeft Eventbrite integraties met tools als MailChimp en belangrijke social media platformen zoals Facebook, Spotify en Instagram.
 

Over Eventbrite

Eventbrite is een internationaal ticket- en evenementtechnologieplatform dat grote en kleine evenementenorganisaties van de tools en resources voorziet om live evenementen te plannen, promoten en produceren. Het bedrijf bestaat sinds 2006 en heeft inmiddels meer dan 1000 werknemers en 14 kantoren over de hele wereld.

Bureaus

Media

Economisch