WeFilm achter internationale film De Efteling

19-06-2017 (10:21) - Marketing

Attractiepark De Efteling wil meer buitenlandse bezoekers aantrekken en hoopt in 2020 5 miljoen bezoekers te verwelkomen, die primair uit het buitenland moeten komen. Met name uit Duisland, Frankrijk, België en Groot-Brittannië hebben de belangstelling van het attractiepark dat onder meer met een internationale commercial de strijd aan bindt met parken als Disneyland Parijs.

twee vakantieparken
Het concern investeert in twee vakantieparken en het jaarlijkse marketingbudget van 4 miljoen euro wordt verdeeld over de 4 landen. In het meertalige België zet de Efteling social media in, zodat de doelgroep in de juiste taal kan worden aangesproken. In Duitsland worden tv-commercials ingezet voor het grootste bereik.
 
4e plaats
De Efteling staat op dit moment op de 4e plaats van Europa’s drukste parken. De top 3 wordt gevormd door de twee parken van Disneyland Parijs en Europapark bij Freiburg  in Kopenhagen (Bron: AECOM Global Attractions Attendance report).
 
De nieuwe internationale Efteling-commercial is van de hand van het Amsterdamse WeFilm.
 

Bureaus

Media

Economisch