Wegens succes gesloten: online restaurant Burger Proof

01-08-2017 (11:46) - Marketing

Rijstleider Lassie heeft in de maand juli Amsterdam op een bijzondere manier kennis laten maken met zijn nieuwe vegetarische burgers. Samen met maaltijdbezorger Foodora opende Lassie een online restaurant: Burger Proof. De Rice & Bean BurgerBar is nu wegens succes gesloten. Met het restaurant en de burgers, samengesteld door award winning burgerchef Diego Buik, wil Lassie consumenten inspireren om bewust, makkelijk en vooral lekker te eten. En dat is gelukt. 
 

Burger Proof: de eerste online Rice & Bean BurgerBar

Burgers zijn hot, maar daarentegen ‘flexitariër’ zijn ook. 55% van de Nederlandse bevolking eet steeds minder vlees en meer plantaardige voeding. Maar van een vleesburger overstappen naar een burger op basis van peulvruchten bleek voor veel mensen nog een te grote stap. Om te bewijzen dat rijst-, bonen- en couscousburgers net zo lekker zijn als traditionele hamburgers bedacht reclamebureau epidemie voor Lassie een manier om mensen dat zelf te laten ervaren. In samenwerking met Foodora richtte zij de Rice & Bean BurgerBar Burger Proof op, waar men drie miniburgers kon bestellen op basis van de nieuwe producten. 
 

The Proof is in the burger

Om consumenten onbevooroordeeld hun mening te laten geven werden zij pas na het ranken van hun favoriete burger geïnformeerd dat Lassie achter Burger Proof zat. Ook kreeg iedere klant die de burgers besteld had een e-mail waarin werd onthuld dat de burgers ook heel makkelijk thuis te maken zijn. De ontwikkeling van online BurgerBar Burger Proof en de positieve reacties van de klanten staan centraal in de online campagnefilm van de rijst-en-bonenburger en de couscous-en-bonenburger.  
 

Lekker goed eten, makkelijk gemaakt

De trend van gezonde en bewuste voeding speelt voor Lassie een grote rol bij de ontwikkeling van nieuwe producten. In 2012 ging Lassie al verder dan rijst, met de introductie van gezonde mixen, zoals Lassie zilvervliesrijst met quinoa en granen. Peulvruchten zijn nu de volgende stap. Een grote stap, die is ingegeven door de zoektocht van de consument naar vleesvervangers en het uitroepen door de Verenigde Naties van 2016 tot het jaar van de peulvruchten. 
 
Paul Stam, Marketing & Innovatie Manager Lassie: “Ik ben trots dat Lassie een bijdrage kan leveren aan het stimuleren van gezond en bewust eten. Samen met epidemie, dat ook een rol heeft gespeeld bij de productontwikkeling van de burgers, hebben we van peulvruchten een lekker en toegankelijk product weten te maken. Het is geweldig om te zien hoe mensen op de burgers reageerden en nu inzien dat peulvruchten een goede vleesvervanger zijn. Ik hoop dat dit het startsein wordt voor meer mensen om over te stappen op een flexitarisch eetpatroon en dat de consument de variatiemogelijkheden hiervan inziet.” 
 
De Lassie rijst-en-bonenburger en de Lassie couscous-en-bonenburger liggen inmiddels in de schappen bij Albert Heijn en Jumbo.

Bureaus

Media

Economisch