Wehkamp duikt in Augmented Reality

14-08-2018 (11:59) - Marketing

De app van Wehkamp heeft vanaf vandaag een augmented reality-toepassing. Hiermee kunnen consumenten eerst kijken hoe de bank in de eigen woonkamer staat en vervolgens kunnen ze hem ook meteen kopen.  


Volgens Wehkmap wordt nu in meer dan de heft via de mobiele telefoon gewinkeld. Daarnaast neemt het aantal klanten dat via de wehkamp-app shopt, enorm toe. Joost van Hilten, Chief Product Officer van wehkamp: “We zien het afgelopen jaar een stijging van ruim 75% in het aantal app-gebruikers en nóg mooier, de app krijgt veel 5-sterren reviews in de app-stores. We zijn op dit moment volop aan het investeren in de verdere groei en ontwikkeling van onze app. AR is daar onderdeel van. Bij het online kopen van een bank heeft de consument soms nog een aantal vragen. Past de bank in mijn kamer? Past de kleur wel bij de rest van mijn interieur? Als ik hier een bank plaats, past mijn stoel er dan nog wel naast? Met de nieuwe AR-feature in de wehkamp-app worden al deze vragen beantwoord." 

 

net echt

Consumenten kunnen met de camera op hun telefoon hun woonkamer scannen, vervolgens selecteer via de wehkamp-app een Torino-model (bank, hocker, loveseat, fauteuil) selecteren, waarna het “virtueel” in het beeld van het scherm wordt geplaatst. Hierdoor lijkt het net alsof de Torino-bank daadwerkelijk in de woonkamer staat. De AR-feature is in eerste instantie alleen beschikbaar voor iPhone en voor de volledige Torino-lijn van wehkamp. Later dit jaar zullen meer meubels volgen.

 

mogelijkheden

Klanten kunnen niet alleen zien hoe de bank in hun huis staat, ze kunnen het ook delen met vrienden, hun wensenlijstje opnemen, of meteen kopen. Volgens Wehkamp kun je meerdere modellen van de serie 'Torino' virtueel in je huiskamer plaatsen om te zien hoe het staat. Later dit jaar zal de toepassing behalve voor de iPhone ook beschikbaar zijn voor Android.


Bureaus

Media

Economisch