Zalando zet in op Designer en voegt 50 nieuwe luxemerken toe

30-08-2021 (09:44) - Marketing

Zalando zet extra in op de categorie Designer om het platform te vestigen als een geloofwaardige, frisse en inclusieve partner voor luxe- en designermerken. Zalando Designer heeft alleen dit jaar al contracten afgesloten met meer dan 50 nieuwe merken, van trendsettende nieuwkomers tot gevestigde favorieten, waardoor deze merken nu bereikbaar zijn voor de ongeveer 45 miljoen Europese klanten van het bedrijf. Nieuwe partners zijn onder andere Missoni, Christopher Kane, 032C en Mansur Gavriel.
 
Per september werkt Zalando samen met het internationale designerplatform Not Just A Label (NJAL). NJAL is opgericht in 2008 en biedt designers een platform om in contact te komen met een wereldwijd publiek en moedigt designers aan om mode te creëren die duurzamer is en lokale gemeenschappen en ambachtelijk vakmanschap ondersteunt. NJAL zal verschillende opkomende merken van diverse achtergronden naar Zalando Designer brengen en ondersteunt Zalando’s commitment om verschillende merken en oprichters op haar platform te vertegenwoordigen.
 

Luxury on Your Terms

Zalando lanceert ook een speciale marketingcampagne, ‘Luxury on Your Terms’, die de ambitie van Zalando Designer benadrukt en consumenten uitnodigt in een nieuwe wereld van luxe die fluide, expressief en inclusief is. De campagne is geregisseerd door Vincent Haycock, gefotografeerd door Coco Capitán en gestyled door Ib Kamara. De hoofdrol is voor acteur Lachlan Watson. Het is een interactieve digitale filmervaring die de wereld van TikTok samenvoegt met een interactieve videoserie genaamd “The Life of Liberty”. Klanten kunnen de collecties uit de videoserie kopen via Zalando. De campagne is social first en wordt ondersteund door een geïntegreerde campagne met onder andere Out of Home, Digital Out of Home, gepersonaliseerde marketing, PR en de eigen social media kanalen van Zalando. De campagne is op 29 augustus gelanceerd in Italië, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië.
 
Anaheta Metghalchi von Berenberg, Buying Director Designer bij Zalando: "Tegen 2025 zal het merendeel van de luxe mode en accessoires door Gen-Z en Millennials gekocht worden. Wij hebben de unieke positie waarmee we klanten - waarvan een groot deel Gen-Z en Millennials - online een categorie-overstijgend aanbod kunnen aanbieden. Wij zetten de komende tijd extra in op de categorie Designer door de mix van merken, het aanbod en de ervaring op de website te verbeteren. Samen met onze partners willen wij ons richten op het uitbreiden van een duurzamer en diverser en inclusief luxe- en designeraanbod om bij te dragen aan positieve verandering voor onze klanten en de industrie."
 
 

 


Bureaus

Media

Economisch