ADCN presenteert nieuw bestuur met Mervyn ten Dam als voorzitter

02-10-2018 (11:05) - Media

ADCN kondigt met een nieuw bestuur aan. Mervyn ten Dam (ACHTUNG! mcgarrybowen) en Claire Parker (Design Bridge) volgen David Snellenberg (Dawn) en Richard van der Laken (What Design Can Do) per 1 oktober op als voorzitter en co-voorzitter van de club.


Mervyn ten Dam: ‘Ik heb ADCN zien veranderen naar een frisse club met veel ambitie en een divers en enthousiast bestuur die meer doet dan Lampen uitreiken. Een club die open staat voor creativiteit in de allerbreedste zin. Ik heb zin om ADCN een volgende zet te geven en te focussen op een nieuwe generatie ‘bedenkers en vooral makers’, zoals creatieve ondernemers, start-ups, technologists en alle soorten ‘craftsmen’. Ook wil ik laten zien hoe belangrijk creativiteit is voor de waarde van een merk en hoe je met creativiteit het verschil kan maken in een digitale en datagedreven wereld. ADCN moet een open club worden die creatieve ‘couture’ uit Nederland cureert en deelt, de hub voor creativiteit in Nederland.’

 

acht nieuwe gezichten

Acht nieuwe gezichten telt het bestuur van ADCN. Claire Parker van Design Bridge zal Mervyn ten Dam ondersteunen als co-voorzitter en gaat werken aan ADCN’s design programma en branding. Rik Ledder, vanaf 1 januari CEO van TBWA\NEBOKO Group, gaat zich inzetten voor de commerciële en financiële groei van de club. Felicitas Olschewski (72andSunny) zal zich bezighouden met ADCN’s programma’s rondom innovatie, impact en Circular Brands. Emilio de Haan (HERC the agency) richt zich op talent en inclusiviteit. Willem van Roosmalen (Homerun.co & Fontanel) wil graag inspirerende en educatieve content gaan maken. Thecla Schaeffer (Accell Group) gaat zich hard maken om de rol van creativiteit beter te representeren aan de ‘klantzijde’. Vincent Lammers van Ambassadors was eerder al actief voor ADCN en zal zijn werk als creative director van het merk ADCN voortzetten. De persoonlijke en professionele ontwikkeling van creatief talent staat bij alle bestuursleden hoog op de prioriteitenlijst. ‘Ik lever graag een bijdrage aan het ontwikkelen van talent. Dat gaat trouwens niet alleen over jong talent, je blijven ontwikkelen is belangrijk voor ons allemaal’, aldus Cyril van Sterkenburg van Vandejong.


 

 

 

 


 


 


Bureaus

Marketing

Economisch