Adobe, The New York Times Company en Twitter kondigen het Content Authenticity initiatief aan

06-11-2019 (12:40) - Media

Adobe heeft tijdens Adobe MAX het Content Authenticity initiatief aangekondigd in samenwerking met The New York Times Company en Twitter. Het doel van dit initiatief is om een industriestandaard te ontwikkelen voor het toeschrijven van digitale content.
 
De mogelijkheid om content aan de juiste schrijvers en uitgevers toe te schrijven is van cruciaal belang om het vertrouwen en de transparantie online te waarborgen. Adobe, The New York Times Company en Twitter geloven dat het bieden van een langetermijnoplossing een gedeelde verantwoordelijkheid is van zowel makers, technologieleveranciers als mediabedrijven, en dat het bundelen van deze krachten dit proces versnelt.
 
“Met de enorme toename van digitale content willen mensen zeker zijn dat de content die zij lezen authentiek is”, aldus Dana Rao, executive vice president & General Counsel bij Adobe. “Hoewel dit een enorme uitdaging is, zijn we blij dat we ons samen met The New York Times Company en Twitter sterk kunnen maken voor de adoptie van een industriebreed systeem voor de toeschrijving van content. Het is van groot belang dat technologie- en mediabedrijven nu samenwerken om consumenten in staat te stellen om inhoud online beter te kunnen beoordelen en begrijpen."
 
 

opt-in systeem

Adobe ontwikkelt een opt-in systeem waarmee auteurs en uitgevers op een veilige manier toeschrijvingsgegevens kunnen koppelen aan content die ze willen delen. Het framework is ontworpen om auteurs hun content te laten verifiëren zodat ze de juiste toeschrijving krijgen voor hun content. Daarnaast biedt dit de consument meer vertrouwen in de authenticiteit van de content die zij zien. Adobe heeft een prototype van deze in Photoshop geïntegreerde technologie voor content-toeschrijving gedemonstreerd op Adobe MAX, de grootste creatieve conferentie ter wereld.
 
 

fake news bestrijden

“Het beoordelen van online nieuws is een van de grootste uitdagingen waar consumenten vandaag de dag mee te maken hebben”, zegt Marc Lavallee, Head of Research & Development bij The New York Times Company. “Om fake news te bestrijden, zal de gehele sector moeten samenwerken – auteurs, uitgevers en platformen. Dit initiatief legt hier de basis voor door het invoeren van standaarden en protocollen.”
“Het verzorgen en bevorderen van wereldwijde gesprekken is onze taak bij Twitter”, aldus Del Harvey, Vicepresident Global Trust & Safety bij Twitter. “We zijn verheugd om samen met Adobe en The New York Times Company te werken aan innovaties die onze activiteiten ondersteunen. Iedereen kan bijdragen aan de informatie en mediawijsheid. Samenwerking bij zulke complexe kwesties als deze is van groot belang. We zijn blij met deze ontwikkeling.”
 

ontmoeting

Adobe, The New York Times Company en Twitter willen het initiatief starten tijdens een ontmoeting met een grote groep technologie- en mediabedrijven in de komende maanden. Bedrijven die geïnteresseerd zijn in deelname aan het Content Authenticity Initiative kunnen meer informatie lezen op http://www.adobe.com/go/content-authenticity of contact opnemen met contentauthenticity@adobe.com.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch