Arne Mosselman partner Helden Media

09-08-2017 (12:54) - Media

Arne Mosselman wordt partner bij Helden Media, het mediabedrijf opgericht door Barbara en Frits Barend. Mosselman blijft verantwoordelijk voor strategie en creatie bij Helden Media.
 

Barbara Barend richtte in 2009 Helden Magazine op met haar vader Frits. Na een gedeeltelijke overname door Sanoma, kocht zij het blad in 2014 terug met als doel zich ook te gaan richten op digitale content, inspelend op de veranderende markt. Vlak daarna kruisten de paden van Mosselman en de Barenden. Arne Mosselman werkte eerder als strateeg bij reclamebureau TBWA en richtte koffiebedrijf Moyee Coffee op.
 
 
Na zijn komst in de zomer van 2015 was Arne Mosselman creatief en strategisch verantwoordelijk voor de uitrol van Helden Media. Helden maakte onder meer de 39-delige documentaireserie van KPN Presenteert, was verantwoordelijk voor de volledige TeamNL activatie in Rio de Janeiro met bijvoorbeeld de Medailletaxi en ontwikkelde voor ABN AMRO een vlogserie voor Ajax en het programma Talent Centraal. 
 

volwaardig mediabedrijf 

Barbara Barend: “Samen met Arne hebben we van een ‘magazine' een volwaardig mediabedrijf gemaakt. Waar ik mijn jarenlange ervaring in de sport, contacten met de sporters  en journalistieke ervaring meeneem, weet Arne alles van ‘digitale’ ontwikkelingen in de mediawereld en de merkbenadering van partners. Niet meer dan logisch dat we ook samen deze volgende stap willen zetten.”
 
Arne Mosselman:
“De Nederlandse sportwereld is qua prestaties rijk bedeeld, maar kan op het gebied van digitale content, documentaires én sponsorcontent nog grote stappen zetten. Bij Helden combineren we twee expertises: we zijn een creatieve start-up met eigen verhalenmakers die mooie en kwalitatief hoogwaardige content maken én denken met grote merken mee over hun marketingkpi’s. Barbara’s achtergrond als verhalenverteller en mijn achtergrond als reclamestrateeg zorgen ervoor dat we zowel de consument, als de bedrijven optimaal kunnen bedienen."
 

15 medewerkers

Helden Media werkt als contentpartner voor klanten als ABN AMRO, Aegon, PWC, NOC*NSF en Gazelle en als producent voor onder meer Sanoma, TMG, Ziggo en FOX. Daarnaast geeft Helden Media het tijdschrift Helden uit onder leiding van hoofdredacteur Jasper Boks. Samen geven ze leiding aan het team van Helden, dat op dit moment uit 15 medewerkers bestaat.

Bureaus

Marketing

Economisch