BNR Nieuwsradio lanceert Spitsbrekers

23-09-2018 (14:14) - Media

BNR Nieuwsradio gaat tijdens de Mobility Week van start met de nieuwe competitie Spitsbrekers. Doel van deze competitie, online en op de zender, is samen met ondernemingen een bijdrage te leveren aan de vermindering van files in Nederland. Partners van Spitsbrekers zijn, ALD Automotive, ANWB Zakelijk en MoveMove.


63 miljoen uur; dat is de extra tijd die Nederlandse reizigers per jaar kwijt zijn, voornamelijk door files. Dat kost veel tijd, geld en ergernis. De nieuwe competitie Spitsbrekers wil hier letterlijk beweging in brengen. BNR hoofdredacteur Sjors Fröhlich: ‘Mobiliteit is voor onze luisteraars een belangrijk thema. Met Spitsbrekers gaan we daarom op zoek naar slimme, inspirerende initiatieven van bedrijven om de files te omzeilen. Zo helpen we de BV Nederland vooruit. Dat past goed bij een zender als BNR Nieuwsradio, die graag in oplossingen denkt en met ondernemers in gesprek gaat.’


jury

Bedrijven en organisaties met een slimme oplossing om hun werknemers de files te laten vermijden kunnen zich inschrijven voor de Spitsbrekers-competitie. De jury van Spitsbrekers bestaat uit vier mobiliteitsexperts. Carlo van de Weijer is directeur van het onderzoeksgebied 'Smart Mobility' aan TU Eindhoven. Jos Hollestelle is mobiliteitsexpert bij Breikers, die de impact gaan meten. Gerard Tertoolen is verkeerspsycholoog bij XTNT, en Tineke Netelenbos is oud-Minister Verkeer en Waterstaat. Samen beoordelen zij de bedrijven die zich aanmelden. De bedrijven met de beste initiatieven hoor je wekelijks op BNR Nieuwsradio en maken kans op de titel Spitsbreker van het Jaar.


Bureaus

Marketing

Economisch