De Ondernemer; van website naar online kenniscentrum

30-09-2019 (11:00) - Media

De Ondernemer heeft een geheel vernieuwde website. Het is overzichtelijker en prettiger leesbaar, ook mobiel, en is tevens de start van de tweede fase van de online contentstrategie. ‘We worden meer en meer een online kenniscentrum voor ondernemers’, stelt content director Robert van den Ham.
 
Wie de nieuwe website van De Ondernemer bezoekt, ziet direct de thema’s die het grootste b-to-b mediamerk claimt: personeel, financiën, marketing en innovatie. En dat geldt ook voor de wijze waarop; een duidelijke,  mix van podcasts, video, blogs, artikelen en branded content. Op de nieuwe website zijn de branded content-samenwerkingen duidelijk zichtbaar en vindbaar, en staan ook alle events die De Ondernemer samen met partners organiseert.
 
De eerste fase van de nieuwe online contentstrategie van De Ondernemer liet de eerste helft van dit jaar al een gemiddelde groei van 25% in unieke bezoek zien. Robert van den Ham: ‘Daarmee verstevigen we onze positie als nummer 1 online. In deze tweede ronde zetten we nadrukkelijker in op how to-content voor mkb en zzp, ook van externe experts, om verder door te groeien als hét online kenniscentrum voor ondernemers. Inhoudelijk breiden we dus uit van inspireren en informeren naar juist ook adviseren’.
 
Eén van de stappen die daarbij gezet gaat worden is de publicatie van meer ondernemersblogs en – podcasts. ‘Met onder meer topondernemer Marco Aarnink, vitaliteitsexpert Martin Hersman en MKB Nederland-voorzitter Jacco Vonhof die exclusief voor ons blogs schrijven is er al veel expertise, maar dat gaan we nog verder uitbreiden.’ Van den Ham noemt alvast podcasts van bedrijfsnaamexpert Floris Hulsman (Namarama) en marcomdeskundige Thijs van Dijk en creatief strateeg Daniel Kok (Bakkie Media). Consumentenpsycholoog Patrick Wessels en trendwatcher/dagvoorzitter Ronnie Overgoor gaan blogs schrijven.
 
De online campagne om deondernemer.nl via een ‘boarding pass’ te promoten als dé bestemming voor ondernemers is afgelopen weekend gestart. Wie zich aanmeldt voor de nieuwsbrief van De Ondernemer, of ‘m al ontvangt, maakt tot 31 oktober a.s. kans op twee business-vliegtickets naar Brexit-city Londen.
 

Bureaus

Marketing

Economisch