De Persgroep, Sanoma en TMG in nieuwe datadienst NL Profiel

07-06-2018 (11:07) - Media

Drie grote spelers in medialand bundelen hun krachten om samen profielen op basis van ‘first party’-data te leveren aan adverteerders die campagnes bij deze partijen inzetten. Daarmee spelen ze in op de toenemende vraag om datagedreven marketing binnen het Nederlandse mediaspeelveld integraal te faciliteren.


Erik Roddenhof, CEO van de Persgroep Nederland: “De wens voor meer samenwerking tussen de Nederlandse mediapartijen nemen wij alle drie serieus. In plaats van versnippering moeten wij samen zorgen voor meer uniformiteit. Om door te groeien met onze digitale media moeten wij in staat zijn om de wereld van onze adverteerders te vereenvoudigen. Datadiensten worden daarin steeds belangrijker en met NLProfiel bieden wij nu een sterkere oplossing." 


Marc Duijndam, CEO Sanoma Media Netherlands: “We bieden met NLProfiel een datadienst waarmee adverteerders effectievere campagnes kunnen voeren. Door middel van de beste profielen kan de juiste consument worden gevonden. Ons gemeenschappelijk volume aan data kan zich spiegelen aan grote internationale partijen, maar wel met de zekerheid van een veilige omgeving voor merken en met respect voor de privacyvoorkeuren van de consument.” 


Marc Vangeel, CEO TMG : “De samenwerking binnen NLProfiel is een mooi voorbeeld van een manier waarop uitgevers samen kunnen inspelen op ontwikkelingen in de markt en elkaar daarbij kunnen versterken. Het levert richting consumenten een relevanter aanbod van advertenties op en richting adverteerders en mediabureaus interessantere proposities.“

 

digital targeting

De wens vanuit de advertentiemarkt voor betere digitale ‘targeting’ groeit sterk. De samenwerking tussen deze drie grote Nederlandse mediapartijen wil daarop het antwoord zijn. NLProfiel  gaat merken en hun bureaus de mogelijkheid bieden om door middel van relevante profielen eenduidig over de verschillende mediapartijen heen te kunnen plannen. Essentieel voor het gebruik van data is dat alles binnen de AVG-regelgeving valt. Consumenten moeten weten dat hun gegevens veilig zijn. NLProfiel wil kwaliteit, vertrouwen, transparantie en volume combineren. 
 

 

 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch