De Persgroep transformeert naar DPG Media

23-05-2019 (11:52) - Media

De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan en Independer. Het mediaconcern zette daarmee een grote stap in de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services. Om deze nieuwe koers te markeren wordt een nieuwe naam en identiteit geïntroduceerd: DPG Media.


Christian Van Thillo, CEO: 'Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen.'


digitale transformatie

De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd teneinde meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is een gecombineerde directie aangesteld die voor de twee landen de samenwerking aanstuurt.


De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen: Medialaan - de Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland.


Bureaus

Marketing

Economisch