De Volkskrant vernieuwt tablet- en smartphone-app

14-05-2018 (14:00) - Media

Afgelopen weekend heeft de Volkskrant haar nieuwe digitale omgevingen gelanceerd. Deze bestaat uit de nieuwe digitale editie op tablet, de nieuwe smartphone-app en de vernieuwde website. De ambitie van de Volkskrant is om kwaliteitsjournalistiek nog beter naar de huidige digitale wensen en behoeften van de lezers te brengen. 
 

'nu in een rijkere omgeving'

Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant: “Waar nieuwssites meestal bestaan uit eentonige lijsten en vakjes, geven we de papieren krant vorm in grote vrijheid. Die creativiteit willen we nu ook op ons digitale podium de ruimte bieden, met dezelfde artdirectors en topfotografen. We blijven digitaal al het nieuws brengen dat relevant en urgent is, met de diepgang van onze specialisten en correspondenten. Maar nu in een rijkere vormgeving. Geheel nieuw in het Nederlandse media landschap is de Volkskranteditie op tablet. Die combineert mogelijkheden van digitaal als fotoreeksen, bewegend beeld en geluid met een echt krantengevoel: je verdiept je zonder afleiding en kunt haar ook uit krijgen.”
 

aparte rol

Erik Roddenhof, CEO van Persgroep Nederland: “In onze digitale ambities speelt de digitale krant een aparte rol. Tot nu toe was de digitale krant heel functioneel, maar had niet de ideale opmaak voor een echte kranten beleving. Voor de nieuwe Volkskrant tablet app, de editie, denk ik dat wij daar wel in geslaagd zijn: enerzijds in vormgeving en anderzijds in de interactiviteit. Wij denken dat de Volkskrant abonnee hier veel plezier aan gaat beleven.”

Bureaus

Marketing

Economisch