Deze programma's werden online het best bekeken

18-12-2018 (13:08) - Media

De Luizenmoeder, GTST en het NOS Journaal werden het afgelopen jaar het meest bekeken online. Dat blijkt uit cijfers van NLZIET, de gezamenlijke online tv-dienst van NPO, RTL en Talpa. Daarbij zijn zowel live tv en replay tv als video on demand meegenomen. 


'NLZIET is het tv-kijken voor de nieuwe generatie. Met het online platform weten we de jongere doelgroep aan de Nederlandse televisie te binden. De gemiddelde leeftijd van NLZIET-kijkers is 44 jaar, terwijl de lineaire televisiekijker gemiddeld 57 jaar is', vertelt NLZIET-directeur Niels Baas


Ook Temptation Island, Helemaal Het Einde! en The Bold And The Beautiful deden het goed afgelopen jaar goed op het web. Daarnaast staan Utopia, First DatesNOS FIFA WK Voetbal en Utopia 2 in de top tien. Over het algemeen scoort bovendien voetbal goed bij de online tv-kijker: vooral de Champions League wedstrijden werden online bekeken. 


Bureaus

Marketing

Economisch