Discovery inc. kondigt wereldwijde streamingdienst Discovery+ aan

02-12-2020 (21:06) - Media

Discovery, Inc. heeft de wereldwijde lancering aangekondigd van discovery+, dé streamingdienst voor real-life entertainment. De streamingsdienst start op 4 januari 2021 in de VS. Buiten de VS gaat de lancering van discovery+ nog 25 landen omvatten. De wereldwijde lancering is in november al begonnen in India, het VK en Ierland. Nederland kan begin januari discovery+ verwelkomen. Met een discovery+ abonnement krijgen kijkers toegang tot een zeer uitgebreide catalogus aan real-life entertainment uit binnen- en buitenland en sport.

In Nederland is Discovery sinds 2019 aanwezig op de video-on-demand markt met de streamingsdienst Dplay. Nu discovery+ wereldwijd wordt gelanceerd, zal Dplay begin januari opgaan in discovery+. De vernieuwde streamingdienst biedt naast de klassiekers zoals Gold Rush en 90 Day Fiancé, een breder scala aan exclusieve internationale series zoals Six Degrees with Mike Rowe, American Detective with Joe Kenda en Mysterious Planet en merken als HGTV, Food Network en MotorTrend. Maar ook populaire series van eigen bodem zoals Bevallen met Bobbi en Fitness Diaries. Daar wordt begin 2021 de eerste discovery+ Original Sex Tape aan toegevoegd. Sex Tape met presentator Bobbi Eden is de eerste van een reeks nieuwe lokale content die speciaal voor discovery+ wordt geproduceerd.
 

Dé streamingsdienst van de Olympische Spelen

Naast real-life entertainment is ook de content van Eurosport beschikbaar op discovery+. Grand Slam-tennis, wielrennen, motorsport en nog veel meer topsport, ze zijn allemaal te streamen. Bovendien is het streven om volgende zomer met Tokyo 2020 dé streamingsdienst van de Olympische Spelen te zijn. Dan is discovery+ de beste plek om elk moment, elke sport en elke medaille te bekijken.
 
David Zaslav, President en CEO van Discovery, Inc.:“We hebben de afgelopen twee jaar volop gewerkt aan de wereldwijde lancering van discovery+. Nu staat er een streamingsdienst met een programma-aanbod van wereldklasse, eigen personalities en een enorme catalogus om uit te kiezen. Met discovery+ grijpen we de kans aan om dé streamingsdienst te zijn voor real-life entertainment waar je alles vindt over eten, wonen, lifestyle, natuur, avontuur, echte misdaad en nog veel meer.” 

 


Bureaus

Marketing

Economisch