DooH Solutions & Services en Sightcorp creëren samen next-generation data-gedreven DOOH

25-06-2021 (14:03) - Media

Digital-out-of-home (DOOH) technologiespecialist DooH Solutions & Services heeft Sightcorp geselecteerd als leverancier op het gebied van analysetechnologie. Gezamenlijk leveren zij kwalitatief hoogwaardige doelgroepgegevens voor het DOOH-landschap binnen de Benelux.
 
Vanwege het brede bereik van out-of-home-advertenties, kan het voor media-exploitanten moeilijk zijn om inzicht te krijgen in het totale doelgroepbereik op dagelijkse, wekelijkse basis of op basis van locatie. Zonder de juiste cijfers kunnen media-inkopers geen effectieve campagneanalyse uitvoeren, verschillende content en campagnes A/B-testen of inspelen op locatiespecifieke trends.
 
De samenwerking tussen DooH Solutions & Services en Sightcorp heeft tot doel om de juiste waarden en inzichten te bieden in het werkelijke bereik en de conversieratio’s, om het gebrek aan onderbouwde en actuele gegevens binnen de Out of Home branche weg te nemen.
 

Standaardisering van doelgroepgegevens

De mogelijkheid om adverteerders real-time te voorzien van gedetailleerde inzichten op een transparante en betrouwbare manier die door de hele sector worden erkend en nageleefd, is uiterst belangrijk om de groei van de (D)OOH-branche verder te stimuleren. Door gegevens als OTS en impressies die online kanalen (bijv. online display ads, social media ads, SEM) al jaren gebruiken te standaardiseren en over te nemen, wordt het voor merken bovendien eenvoudiger om de prestaties van hun omnichannel marketingcampagnes te evalueren.
 
“Bij elk nieuw project merken we dat de dataverzameling net iets anders wordt uitgevoerd. Maar zonder gestandaardiseerde statistieken, hebben adverteerders het moeilijk om inzicht te krijgen in de prestaties van hun campagnes op verschillende netwerken. Door onze krachten te bundelen met Sightcorp zijn we goed in staat om eenheid te brengen in het meten en rapporteren van gegevens die zowel door media-exploitanten als media-inkopers kunnen worden overgenomen", licht Ed van Uffelen, DooH Solutions & Services, toe.
 

Privacy als topprioriteit

In een steeds meer cookieloze online wereld en met de opmars van computergestuurde technieken die al langere tijd door online platforms worden gebruikt, zal DOOH als reclamemedium naar verwachting blijven groeien. Mede daarom is het van cruciaal belang dat de gegevensverzameling privacyproof blijft. De technologie van Sightcorp werkt via een uitgebreid privacy-by-design proces om volledig anoniem doelgroepgegevens te verzamelen. De software werkt bovendien op basis van privacy by default en verwerkt informatie alleen lokaal (randverwerking) voor extra gegevensbeveiliging. 
 

Bureaus

Marketing

Economisch