Elsevier Weekblad frist op

18-01-2019 (11:02) - Media

Elsevier Weekblad krijgt meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten. Donderdag 24 januari verschijnt het eerste nummer van het vernieuwde blad. De introductie gaat gepaard met een reclamecampagne en een introductieprijs van 2,99 euro voor een los nummer.


De hoofdredactie benadrukt dat de inhoudelijke koers onveranderd blijft. ‘Een beter weekblad met een herkenbare stijl en hetzelfde vertrouwde geluid. Waar nodig zullen we een eigenzinnige koers varen. Maar altijd geschraagd door ons motto: eerst de feiten!’ zo staat in een brief aan de abonnees.


Het blad krijgt hetzelfde formaat als vergelijkbare tijdschriften in het buitenland zoals Time, The Economist, Knack en L’Express. Tegelijk is het aantal pagina’s met tien uitgebreid en is voor beter papier gekozen. De vormgeving is geheel opgefrist door artdirector Peter ter Mors. Er is ook meer aandacht voor fotografie en illustraties. De inhoudelijke vernieuwing is in handen van hoofdredactielid René van Rijckevorsel. Nieuwe columnisten zijn Simon Rozendaal, Geerten Waling en Liesbeth Wytzes.


Ook de vormgeving van de website is vernieuwd. Op de site zijn alle artikelen uit het blad te lezen, vaak verrijkt met extra foto’s en grafieken. De vernieuwing wordt begeleid door een reclamecampagne op de radio en in abri’s.


Elsevier Weekblad is een uitgave van ONE Business, een multimediale uitgever met merken als Elsevier Weekblad , Juist en Beleggers Belangen. ONE Business is een van de drie werkmaatschappijen van New Skool Media.


Bureaus

Marketing

Economisch