Exterion Media neemt landelijk tankstation-netwerk MMD Media over

14-10-2019 (11:10) - Media

 Exterion Media neemt per direct het tankstation-netwerk van MMD Media. Het netwerk bestaat uit 1.378 digitale schermen verspreid over 607 tankstations door Nederland. Met de toevoeging van het tankstation-netwerk biedt Exterion Media wekelijks 70 miljoen premium contacten en sluit daarmee nog beter aan op online video campagnes en AV-strategieën.

Exterion Media focust zich sinds 2015 op Digital Out-of-Home en biedt momenteel een netwerk van 2.600 digitale schermen op de Nederlandse Spoorwegen, in ruim 100 winkelcentra en nu ook op 607 tankstations. De DOOH-markt maakt de afgelopen jaren een unieke groei door, alleen al in de afgelopen 6 maanden was er een groei te zien van bijna 50%, waarmee het totale aandeel van DOOH op 33% zit van de totale Out-of-Home markt.

De enorme groei binnen de DOOH-markt komt grotendeels door de flexibiliteit die het medium biedt en de aansluiting op online en AV-strategieën. Tevens is het voordeel van DOOH dat jongeren heel goed worden bereikt, maar ook dat de content full motion én portrait is. Hierdoor is het voor adverteerders en bureaus steeds makkelijker en vanzelfsprekender om online en social strategieën 1-op-1 door te vertalen op DOOH.

Eric Kip, Managing Director Exterion Media; “Het tankstation-netwerk biedt ons een unieke uitbreiding op ons huidige netwerk. Tankstations hebben nu en in de toekomst een belangrijke plek in de ‘on the go’ markt. We denken zelfs dat de toekomstige ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit deze plekken zelfs nog waardevoller gaan maken. We zien nu al dat tankstations meer services toevoegen en we denken dat deze trend zal doorzetten, met shopping, pick-up points en diensten die we nu wellicht niet eens kennen”. 


Bureaus

Marketing

Economisch