FC Mediacircus: Podcast over Sport & Media

26-04-2021 (11:42) - Media

FC Mediacircus is de nieuwe podcast over sport en media met Jos Govaart (baas van PR-bureau Coopr, tevens NAC- en Feyenoordfan), Robert Maaskant (oud-trainer van onder anderen NAC Breda, RBC en VVV) en mediajournalist Bas Hakker (oa. AD, NRC en Candid.news). Zij zullen de wetmatigheden in de sportpodcasts, -talkshows en -verhalen duiden en de grote verhaallijnen eruit filteren (en natuurlijk in een theoretisch kader plaatsen).
 
Maaskant presenteerde een tijdje terug de Voetbal Podcast Awards en beloofde op het podium dat hij ooit een podcast zou beginnen. Hij was analist voor verschillende media zoals de NOS en Fox. Govaart vindt het, als voetballiefhebber en PR-specialist, interessant om te kijken hoe de lijntjes lopen in de sportmediawereld. ,,Niet zo lang gelden had Pierre van Hooijdonk het in Studio Voetbal over de onvrede van Steven Berghuis en dan hoef je niet zo ver te zoeken naar die lijntjes.’’
 
In aflevering 1 ging het natuurlijk over De Competitie Formerly Known as The Super League (‘het waren twee fantastische dagen’). Maaskant: ,,Clubs zoals Barcelona en Real Madrid hebben enorme schulden die daar niet meer gaan uitkomen zonder dit gedrocht.’’ We hebben het erover hoe de relatie als trainer is met de mediawereld. Maaskant: ,,Ik heb ooit stage gelopen bij Cruijff en die zei altijd: als je succes wilt hebben, moet je minimaal een van de grote kranten mee hebben.’’

Mediasportzomer

De komende maanden zullen Maaskant, Govaart en Hakker de mediasportzomer bespreken samen met de spraakmakende experts die ze bij het programma betrekken. Genoeg te doen: Olympische Spelen (met de Oranje Leeuwinnen), EK voetbal (met wat publiek), Formule 1 (met Max), de Tour en nog veel meer. Bas Hakker: "Wij zullen alle specials, podcasts, talkshows en de analisten met liefde blijven volgen. Vragen die zomaar eens aan bod kunnen komen: is F1-verslaggeving soms iets te Oranje gekleurd, hebben wij in Nederland grote verhalenvertellers in de wielersport en hoe ontstaat een grote verhaallijn in de media? Ook eren we mediahelden van alle tijden en kiezen we de sportmediapersoonlijkheid van het jaar."
 
Beluister hier de shownotes van de eerste aflevering.

Bureaus

Marketing

Economisch