Flinke groeicijfers voor New Skool Media in 2020

01-06-2021 (12:54) - Media

New Skool Media, uitgever van magazines en merken als EW, delicious., Seasons en Knip Mode, laat in coronajaar 2020 een groeiend ebitda-resultaat zien van 5,0 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat van de op één-na-grootste magazine-uitgever van Nederland kwam in 2020 uit op 1,2 miljoen euro. De ebitda groeide hiermee met 4%, het bedrijfsresultaat zelfs met 15%.

Ondanks de coronacrisis en een omzetdaling van 12% door het wegvallen van grootschalige events zoals het Truckstar Festival, een lagere losse verkoop vanwege de lockdown en druk op de advertentiemarkten, laat het bedrijf in 2020 dus een sterk verbeterd resultaat zien. Een opvallende prestatie, nu andere magazine-uitgevers juist onlangs herstructureringen en het staken van titels moesten aankondigen wegens aanhoudend slechte resultaten.
 

Communities

CEO Erwin van Luit: "De basis van alles is dat wij sterk zijn in het bouwen van communities rond special interest-merken. Juist in deze tijd is daar een enorme behoefte aan. New Skool Media bewijst dat het exploiteren van magazine-merken wel degelijk zeer succesvol, rendabel en leuk kan zijn. Als je maar een heldere strategie hebt, tijdig duidelijke portfoliokeuzes maakt, altijd kostenbewust opereert, slim investeert, maar bovenal de loyale abonnee centraal stelt in je bedrijfsmodel. In de pers wordt recent de indruk gewekt dat de magazine-markt implodeert. New Skool Media bewijst dat dit in haar geval geenszins het geval is. Ik ben er erg trots op om te zien hoe we in het coronajaar 2020 ons bedrijf verder hebben kunnen ontwikkelen, zeker ook op digitaal vlak. Dat is een groot compliment waard aan iedere NSM-collega."
 
 

Marketing-intelligence

CFO Lars Duurinck: "De sterke focus op efficiency-verbetering tijdens deze coronacrisis heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Daarnaast hebben we de crisis ook kunnen aangrijpen om een aantal (digitale) ontwikkelingen te versnellen en tegelijkertijd hebben we de focus op betalende (loyale) abonnees vergroot door verder te investeren in marketing-intelligence. Daardoor hebben we in 2020 onze abonnementen-omzet verder gestabiliseerd en voor verschillende merken laten groeien. Denk bijvoorbeeld aan de digitale abonnementen van EW Magazine en Beleggers Belangen. Onze user-omzet bedraagt hierdoor inmiddels 90% van onze totale omzet."

 


Bureaus

Marketing

Economisch