FONK #310 over het nieuwe cool

28-04-2021 (10:30) - Media

Nog niet zo heel lang geleden waren in business to business gespecialiseerde bureaus toch wel een beetje ‘zielig’. Want wie wil er nou de hele dag brochures, folders en (soms) advertenties maken als je ook toffe commercials voor gave consumentenmerken kan maken? Een no-brainer dus. Tot Corona toesloeg en B2B, branding en corporate design opeens het nieuwe cool werden.
 
De marketing funnel in het bedrijfsleven veranderde van de ene op de andere dag toen de verkoper niet langer op pad kon worden gestuurd. Andere kanalen wonnen het afgelopen jaar in recordtempo aan terrein. Zonder merk ben je, juist in de digitale wereld, nergens. De bureauwereld rook zijn kans. En terecht!
 
FONK magazine #310 zet dus niet voor niets B2B, branding en corporate design centraal. Wat je ziet, zijn disciplines die zich in hoog tempo ontwikkelen omdat de wil er is èn omdat het geld ervoor wordt vrijgemaakt. Of dit ook in het post-corona tijdperk het geval zijn blijven? Dat is volgens de redactie van FONK pas een echte no-brainer.  Want waarom zou een zakelijke klant het met minder moeten doen dan de consument?
 

Coolest Dutch Brands Finalisten 2020

Ook niet te missen: een recap van de gelivestreamde halve finale Coolest Dutch Brands 2020 bij onze gastvrije host Ocean Outdoor. Fairphone, MUD Jeans en Naïf staan op 14 oktober aanstaande in de (naar wij hopen) live finale! Volg de berichtgeving over ticketverkoop voor de finale de komende periode op fonkonline!
 

Meer dan een verzameling mensen

Voor je losgaat in FONK magazine #310, willen we je op voorhand alvast attenderen op het meeslepende verhaal van Eugene Bay (pagina 24-29), dat bewijst dat een bureau veel meer is dan een verzameling mensen. Of, zoals Eugene het zegt: ‘VBAT has finally gone. But the thinking lives on’.
 

50% korting op een jaarabonnement

FONK lezen, maar geen abonnement? Kies dan nu voor een jaarabonnement met 50% korting. Je ontvangt  een jaar lang de digitale editie èn de printuitgave voor de helft van de prijs (€85).
 

Fotografie: Stefano Sanabria (RISE Agency) voor Fashion Academy Amsterdam

Bureaus

Marketing

Economisch