FONK Magazine 296: bekijk het eens door een andere bril

14-10-2020 (10:00) - Media

Dat COVID-19 de wereld opnieuw op zijn kop zet, weten we inmiddels. Toch willen we het er in FONK magazine nog een keer over hebben, want het virus heeft behalve veel ellende ook een paar goede ontwikkelingen versneld, zo blijkt in de nieuwe editie.
 
Business to Business Communicatie en Corporate Design hebben zich in turbotempo doorontwikkeld. Zo begrijpt vrijwel iedere BtoB marketeer dat zijn klanten òòk consumenten zijn, die een idem dito “behandeling” verdienen. Deze insteek maakt BtoB Communicatie zoveel aantrekkelijker èn effectiever. Daarnaast leeft het bewustzijn dat een sterke identiteit in deze tijd een sine qua non is, omdat die juist nu vaak staat voor het eerste (visuele) contact met de beoogde doelgroep.
 

begrijpelijke ontwikkeling

De corporate cases in deze editie laten zien wat een volwassen identiteit voor een merk kan doen en wat die oplevert. Op het terrein van BtoB Communicatie is de massale switch naar online en social communicatie in het licht van het bovenstaande een opmerkelijke en begrijpelijke ontwikkeling. Tegelijkertijd betekent dit dat BtoB en Consumer Communicatie meer naar elkaar toegroeien. Daarmee is BtoB niet langer een ondergeschoven kindje in marcom, maar een dynamische tak van sport die de afgelopen tijd inhoudelijk en visueel steeds aantrekkelijker is geworden.
 
Overtuig jezelf van “de winst van COVID-19” aan de hand van de bijdragen in FONK 296.Èn pak vooral ook de 10e aflevering van Coolest Dutch Brands 2020 (Yoghurt Barn) mee, lees de energieke challenger story van Crisp en, om de cirkel rond te maken, lees waarom de lancering van de ‘Amalia-zonnebril’ 100% digitaal ging.
 

Lees FONK nu drie maanden gratis!

Wil je FONK magazine 296 lezen maar heb je geen abonnement? Geen nood, want je kunt je nu aanmelden om de digitale uitgave van FONK magazine de eerste 3 maanden gratis te lezen. 

 

Bureaus

Marketing

Economisch