FONK magazine: nadenken over je toekomst

08-08-2018 (10:00) - Media

Augustus: tijd om na te denken over je toekomst. Hoe wil jij werken? Wat wil jij leren? Sterker nog: wat mòet je leren om je doelen te bereiken? Hans Molenaar zegt in deze editie waar het op staat: ‘Met een vlotte babbel je pensioen halen? Keep on dreaming. Wat moet je daar nog aan toevoegen?

Afgezien van wat Hans Molenaar te vertellen heeft, zijn er meer verhalen in deze uitgave te vinden die inspiring en dus typisch FONK zijn: onze  inspired pages gaan deze keer naar Jake Wensing van Ruwer. En: we presenteren alweer de zevende nominatie in de reeks Coolest Dutch Brands 2018 met Vandebron. ShopWatch strikt voor deze uitgave Zeeman en we brengen het verhaal van het Nederlandse, nu ook internationaal doorbrekende creative digital agency Qindle.
 

Reclamepionier

En toch is het daar in deze uitgave nog steeds niet mee gedaan. Helaas, moet ik in dit geval zeggen. Want vlak voor de deadline van deze uitgave bereikte ons het bericht dat Cees van Staal, één van de laatste nog levende reclamepioniers uit de jaren zestig en zeventig, op 91 jarige leeftijd is overleden. Hij was behalve reclameman gedurende vele jaren een klankbord voor velen. Een lieve man, een lastige man, een erudiete man en een man die voor en over elke gelegenheid een mening had. Gusta Winnubst, Michael van Os en Paul Mertz hebben in deze editie gezamenlijk het verhaal over Cees van Staal geschreven dat geschreven moest worden. Misschien een beetje lang (dat hoort bij Cees), maar voor iedereen die het vak lief heeft, een must read. 
Tegen Nicolette Hulsebos, hoofdredacteur van FONK, zei Cees van Staal ooit over een tekst van zijn hand: ‘Lieve meid, hij is een kleine afstand langer dan kort maar zo moet ie zijn.’ En zo is het is maar net.
 

De nieuwe editie van FONK lezen?

FONK verschijnt ook in de zomer elke twee weken en om iedereen een beetje extra vakantieplezier te brengen, kun je de nieuwe editie van FONK de komende dagen hier gratis lezen. Wil je alle 26 edities van FONK  in je (digitale) brievenbus ontvangen, maar heb je nog geen abonnement? Maak dan gebruik van één van onze mooie  zomer-aanbiedingen.


Bureaus

Marketing

Economisch