FONK magazine over retail: we kunnen weer kiezen

15-09-2021 (10:30) - Media

Een jaar geleden schreven de  supermarkten het ene alltime high record na het andere, terwijl de horeca geen droog brood verdiende. Tegelijkertijd brak het webwinkelen door bij generaties die het tot dat moment angstvallig hadden vermeden. POSTNL en andere pakketbezorgers kwamen mankracht tekort om alles op tijd (lees de volgende dag) bezorgd te krijgen. Nu, een jaar later, vindt de consument (gelukkig) de weg terug naar de fysieke winkel. FONK 320 zet de plussen en de minnen van retail in 2021 op een rij.
 
We herontdekken met name het funshoppen. Hoe leuk is het om na het passen met dat gave jurkje in een mooie tas de winkel uit te stappen, in plaats van bij je brievenbus te liggen wachten op wat gaat komen. Ook fijn dat als de maat of de kleur toch niet is wat je dacht, je de boel gewoon weer in het rek kunt terughangen, in plaats van het gehannes met die retouren. Hoeveel zijn er niet die de hele retour- ergernis af en toe omzeilen door toch maar te houden wat is toegestuurd.  Het zijn de spullen die nu ongebruikt in de kast liggen. 
 

optimisme voert de boventoon

Maar hoe je het ook wendt of keert: webwinkelen is here to stay; het wordt gewoon weer een van de manieren waarop we shoppen, in plaats van -bij gebrek aan alternatieven - de énige manier. We kunnen weer kiezen en dat is een zegen. Het retaildossier in deze 320e editie van FONK magazine heeft het optimisme van nieuwe kansen en mogelijkheden als vertrekpunt en dat levert een scala aan tips, adviezen en bright ideas op!
 

onder meer in FONK #320

In Coolest Dutch Brands 9: Lalaland 
Challenger Story met Redfeet Brothers
The Creative Shopping Center: hoe een sterrenteam elkaar weer vond
Chick on a mission: Tamberly Sas-Husson (MD Fama Volat) isverliefd op de bureaucultuur
Column Birgit Zuurveld (Hammerfest)

Expert opinion met:

Albert Top (Crossmarks)
Ernst Jan Smids (JUMP! Retail): 
Karina Buitenhuis (Eigen Fabrikaat)

Duurzamer retailen: Sterren kijken met Sander Veenendaal (Heldergroen) 


Kies nu voor een abonnement op FONK en steun MBRC the ocean

Over het hebben van keuzes gesproken: wil je FONK magazine in print èn als digitale uitgave ontvangen? Meld je nu als abonnee aan en ontvang van ons een gave armband van MBRC the ocean. MBRC the ocean verzamelt plastic wereldwijd om er weer iets moois van te maken en is continu op zoek naar enthousiaste, professionele en milieubewuste bedrijven om een (tailor made) partnerschap mee aan te gaan. FONK is met trots één van die bedrijven!
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch