Forse stijging magazine merken op Youtube en Instagram

16-02-2017 (14:24) - Media

In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes/volgers van magazine merken op social media met 7% gestegen ten opzichte van het derde kwartaal. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30%) en Instagram (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de tweede keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.


De meest populaire magazine merken op social media blijven Voetbal International, LINDA. en ELLE. De sterkste toename van het aantal likes/volgers is zichtbaar bij AD Magazine, Story, Seasons, Men’s Health en Plus Magazine.

  

Magazine merken hebben het grootste aantal likes/followers op Facebook (54,6%), gevolgd door Twitter met een aandeel van 19,8% en Instagram met 16,5%. In vergelijking met het voorgaande kwartaal laten Youtube en Instagram forse groeicijfers zien.

Meer over magazines in FONK 201 (verschijnt digitaal op 22 februari en 24 februari in print)

 


Bureaus

Marketing

Economisch