Franska.nl en FavorFlav kiezen voor Semilo

06-03-2018 (12:43) - Media

PilotStudio is voor twee van haar digitale uitgeeftitels een commerciële samenwerking aangegaan met het digital mediabureau Semilo. Voor Franska.nl en het onlinefoodplatform FavorFlav.com gaat het advertentienetwerk de commerciële exploitatie en online advertising verzorgen.
 

Producent en uitgever PilotStudio (bekend van tv-programma’s als Jinek, Beste Kijkers en Hoe heurt ’t eigenlijk met Jort Kelder) legde ruim vier jaar geleden de basis voor de digitale uitgeeftak met de lancering van het online vrouwenmagazine AMAYZINE van founding editor May-Britt Mobach. Inmiddels heeft PilotStudio een groeiend portfolio van online-titels.
 

Twee jaar geleden werd FavorFlav gelanceerd, een onlinefoodmagazine dat schrijft over ‘eten met een vet randje’. Het wordt gemaakt door een gedreven redactieteam onder leiding van culinair journalist en hoofdredacteur Marcus Polman. Het magazine is onder meer bekend van de jaarlijkse FavorFlav Food Top 100. 
 

Vorig jaar werd de titel Franska.nl geïntroduceerd, het eerste écht persoonlijke online vrouwenmagazine van voormalig Libelle-hoofdredacteur Franska Stuy.  Een inspirerend en interactief platform waar je vrolijk van wordt, waar elke dag letterlijk en figuurlijk de zon schijnt en waar het altijd gezellig is. 
 

Sterke combinatie

“Semilo is met partnerships als die met Smulweb en 24Kitchen goed ingewijd in de wereld van food”, zegt hoofdredacteur Marcus Polman. “Door onze netwerken en contacten te bundelen ontstaat een sterke combinatie die optimaal in staat is om de veeleisende foodadverteerder te bereiken en volledig te bedienen.”
 

Alles wat het leven leuk maakt

Franska Stuy: Op Franska.nl vind je alles wat ik leuk vind en dus gaat het vaak over koken. M’n hobby. Naast eten. Dus ben ik blij met Semilo, want zij zijn gespecialiseerd in food. En in veel meer gelukkig. Want ik hou ook van mode, reizen, beauty, tuinieren... Alles wat het leven leuk maakt, zeg maar. We zitten dus helemaal op een lijn.”
 
 
Hans Caspers, directeur Semilo: “Wij zijn zeer content met de toevoeging van deze kwaliteitstitels aan ons portfolio. Zowel Franska.nl als FavorFlav.com zijn succesvolle introducties gebleken en bieden adverteerders op het gebied van food en lifestyle online een kwalitatief redactioneel umfeld met een selectieve doelgroep.”


Vlnr: Michel Eek (Semilo), Ewart van der Horst (PilotStudio), Franska Stuy (Franska.nl), Hans Caspers (Semilo), Marcus Polman (FavorFlav)

Bureaus

Marketing

Economisch