Freewheelen met FONK #286: doorpakken doe je nù

27-05-2020 (09:45) - Media

We schrijven eind mei 2020: er komt weer wat meer ruimte. Letterlijk om weer naar buiten te gaan en elkaar -op gepaste afstand- in de ogen te kijken. We voelen het, we zien het en horen het om ons heen: deze nieuwe periode biedt kansen om door te pakken. Om het ànders te blijven doen en niet terug te schieten in wat was. Dat vraagt om een fris hoofd waaruit het spinrag is verdwenen.

 
Alle reden dus om uit te waaien en de ramen in ons hoofd open te zetten. Maar hoe doen we dat eigenlijk, de ramen in ons hoofd openzetten? Nou, heel verschillend, zo bleek na een rondgang langs een aantal vakgenoten. De een droomt weg op z’n bootje in de gracht en de ander zet z’n piano op de stoep om een geïmproviseerd straatconcert voor de hele buurt te geven. Degenen met rondtollende gedachten en de rusteloze benen, vreten -fietsend of lopend- vele kilometers. Lees de "how to's" van Marc van Leurs (XSAGA), Merlijn van Vliet (Kokoro), Robert Volten en Bas Welling (Wefilm).
 
Ook inspirerend: speel een spel in de verloren uurtjes die je kunt vinden. Bij spellenfabrikant Asmodee hebben ze de afgelopen maanden overuren gemaakt. Wij interviewden cofouder Marjolein Lubberman over misschien wel de gekste periode ooit.
 
En ook in deze uitgave:
Coolest Dutch Brands 2020 met de Edwin van der Sar Foundation
Hoe 0 Waste van Nederland het gelukkiste werkland wil maken
Interview met de twee jonge founders van productiehuis SPEKTR
De Social Review van de maand mei
Het gave initiatief Soundtrack 010 in de spotlights|
Ruim baan voor sterk Nederlandse design in de European Design Awards
 
Heb veel plezier met deze verse FONK vol buitenvolk, pianomannen en dagdromers.
 

Extra voordelig abonnement

Wil je na deze sneak peek FONK magazine lezen, maar heb je nog geen abonnement? Ga naar onze webshop en meld je aan voor een jaarabonnement op de digitale editie die tot 1 juni extra voordelig is geprijsd. Je ontvangt FONK 286 en de volgende 25 edities vervolgens elke 2 weken in je mailbox.
 

Bureaus

Marketing

Economisch