Get inspired, go FONK!

12-07-2017 (11:15) - Media

Hupsakee! De vierde zomereditie van Fonk Magazine staat live. Met het thema think Big, Act Local pakken we flink uit:


Start-ups schieten als paddenstoelen uit de grond. Allemaal op hun eigen manier even ambitieus en, nu de economie aantrekt, hebben ze vaak direct het vizier op het buitenland gericht. Dat is sinds mensenheugenis typisch Nederlands; bij de buurman is het gras altijd groener. 
 

nu en straks

Parallel daaraan is ook een andere trend waar te nemen en dat is er eentje waarbij starters weliswaar vaak groot(s) denken, maar die om te beginnen toch eerst heel nuchter primair lokaal handelen. Met andere woorden: local is hot. Voor deze editie spraken we onder anderen met de ondernemers van SLA, Felyx, Polarsteps en De Ceuvel en tekenden hun visie op het nu en het straks op.


cultuursector loopt voorop

Ook de cultuursector heeft een snelle leercurve doorgemaakt nadat veel subsidies op de schop gingen. Instanties als De Nationale Opera, Stadsschouwbrug Amsterdam en CJP beheersen het spel think big, act local tot in de puntjes. Ondertussen kan het bedrijfsleven wat dat betreft veel van de culturele sector leren. Creative consultancy Novel springt met een aangescherpte formule op ‘het gat’ in. Wij spraken de oprichters.


ook in deze editie

* de tweede aflevering van ShopWatch met een hoofdrol voor FEBO;
* in ons kersverse ShopWatch vlog: Pebbles en Sammy van de chique challenger Frietboutique;
* het “media dieet” van Panaroma hoofdredacteur Peter van de Kraats;
* ruim baan voor de winnaars van de Joke Veeze Award 2017;
* plus: Flow en het Libelle zomerboek zijn onze Covers van de Maand.


uitsmijter

Dè visuele uitsmijter in deze editie van FONK magazine is het ‘verslag’ waarmee fotograaf Vincent Kruijt eind juni uit Cannes terugkeerde. Niks juichende prijswinnaars, maar sneak peeks van mensen die eigenlijk niet in de gaten hadden dat er een camera op hen was gericht. Zo ontstond een onuitwisbare indruk van een plek die ons al decennialang in zijn greep heeft. Zo mooi vonden wij deze beeldimpressies, dat wij acuut besloten het hele blad op zijn kop te zetten. We maakten 8 pagina’s vrij voor de àndere kant van de vele feesten en prijzenfestivals, waarmee we jaarlijks worden geconfronteerd. We hopen dat jij er net zoveel als wij van zult genieten.


coole zomeraanbiedingen

Fonk Magazine digitaal of in print lezen, maar geen abonnement? Geen nood: kijk hier voor onze coole zomer-aanbiedingen!

Bureaus

Marketing

Economisch