Hart van Nederland en het AD presenteren samen format over onze toekomst

25-05-2020 (11:48) - Media

Er is in het nieuws veel aandacht voor corona. Maar wat hebben we ervan geleerd? Zou de anderhalve meter maatregel niet gewoon gehandhaafd moeten blijven? Kan thuiswerken voor sommige beroepsgroepen verplicht worden? Daarover organiseren Hart van Nederland en het AD samen een televisieavond. Nederlanders die op verschillende manieren zijn getroffen door het virus gaan samen op zoek naar antwoorden en oplossingen.
 
Op dinsdag 26 mei zendt SBS6 van 20.30 tot 22.30 uur live De Toekomst van Nederland: ons leven na corona uit. In deze speciale samenwerking tussen Hart van Nederland en het AD, wordt met Nederlanders gesproken over onze levens na de crisis en staan ervaringen en meningen van degenen die worden geraakt centraal. Presentatoren Merel Westrik en Hidde Warmerdam laten in de studio een breed gezelschap gasten uit het hele land aan het woord: van een verpleegkundige tot de ceo van een reisorganisatie, steeds weer vanuit de vraag: hoe gaan we verder?
 
Aan de hand van drie hoofdthema’s op het gebied van ‘zorg’, ‘werk’ en ‘samenleven’ zal de expertise van 17 miljoen praktijkdeskundigen gevraagd worden. Voor de uitzending wordt het representatieve Wat vindt Nederland-panel gevraagd te reageren op drie stellingen. Vervolgens wordt er aan tafel verder gesproken met gasten met praktijkervaring, waarna we experts vragen of we iets over het hoofd zien. Álle kijkers kunnen meepraten via een nieuwe stemtool in de AD-app.
 
Hans Nijenhuis, hoofdredacteur AD: “Het past bij de missie van het AD om Nederlanders een stem te geven. Dit samen met Hart van Nederland ontwikkelde programma doet dat. Samen ja, want bijzondere tijden vragen om bijzondere initiatieven. Het koppelen van de speciale stemtool in onze AD-app aan het medium televisie maakt deze samenwerking extra interessant.”
 
Marc Veeningen, hoofdredacteur Hart van Nederland: “Het AD en Hart van Nederland staan er beide om bekend het nieuws vanuit heel Nederland te belichten en niet alleen mensen uit de Randstad aan het woord te laten. Dat doen we ook op deze tv-avond. Ook in de voorbereidingen bleken de redacties elkaar heel goed te kunnen vinden en aan te vullen. De wisselwerking tussen online, live tv en print en de interactie met het publiek maakt dat ‘De Toekomst van Nederland’ bovendien een uniek crossmediaal concept is.”
 

Bureaus

Marketing

Economisch