Hearst bereidt voormalige G+J titels voor op geringere focus print

03-07-2018 (11:30) - Media

Na de overname van G+J is er bij Hearst flink gereorganiseerd. Daarvan is het eerste deel nu ten einde en de consequenties daarvan geven aan waar Hearst heen wil. Meer online, minder print, alus CEO Luc van Os in een vraaggesprek met de Bladendokter

 
Luc van Os: “We maken als organisatie een ruk naar een meer digitaal georiënteerde uitgeverij. We hebben genoeg kennis in huis op het gebied van print en met de komst van de nieuwe titels is die kennis alleen maar toegenomen. Maar daar ligt niet onze toekomst. Dus we willen de kennis op print temperen, zodat er ruimte komt voor interne kennis op het gebied van online en social media.”
 

ontslagen Vogue, Glamour en ondersteunende afdelingen

Van Os vertelt dat dit proces zich eerder al binnen Hearst Netherlands heeft afgespeeld. En dat de shift van focus nu ook wordt uitgerold binnen de voormalige G+J titels: Vogue, Glamour, National Geographic, JAN, Quest. Dit heeft op dit moment het ontslag van 8 medewerkers bij Vogue tot gevolg en bij Glamour worden 5 mensen ontslagen. Ook bij ondersteunende afdelingen verdwijnen 34 banen, aldus Van Os.

Bureaus

Marketing

Economisch