Hearst schrapt acht van twintig titels.Vogue in etalage, Esquire verdwijnt

18-05-2021 (09:06) - Media

Uitgeverij Hearst wil in Nederland stoppen met acht van de twintig merken. Onder meer mannenmagazine Esquire, de onlinemarktplaats Designer Vintage en tijdschrift voor geldzaken FiscAlert gaan verdwijnen. Het is nog niet bekend of mensen hun baan gaan verliezen en zo ja, hoeveel.
 
Hearst stopt waarschijnlijk ook met National Geographic Traveler, Elle Eten.nl, Vogue, Vogue Living en Glamour, meldt NOS vanmorgen. Voor die laatste drie wordt een nieuwe uitgever gezocht.
 
Volgens Hearst, ook uitgever van titels als JAN en Quote, heeft de coronacrisis een al eerder geplande reorganisatie versneld. Het bedrijf noemt veranderingen in consumentengedrag, mediaconsumptie en behoeften van adverteerders als belangrijkste redenen om te schrappen in het aanbod. "Om aan de veranderende eisen van consumenten en adverteerders te voldoen, moet Hearst Netherlands transformeren", laat de uitgeverij weten.
 
Helemaal vast staat het besluit nog niet. Hearst wil het advies van de ondernemingsraad afwachten. Dat wordt nog deze maand verwacht.
 

Audax

Ook uitgever Audax heeft aangekondigd te stoppen met een aantal titels. De tijdschriften Hitkrant, Girlz en CosmoGirl! zijn volgens Audax niet rendabel genoeg meer. Daar zijn inmiddels ontslagen gevallen. Om hoeveel werknemers het gaat, is niet bekend.

 


NOS

Bureaus

Marketing

Economisch