Hoe creëer je killer content?

20-05-2019 (10:00) - Media

Waardevolle website content is van groot belang voor online succes van iedere onderneming. Dit heeft alles te maken met een goede vindbaarheid. Maar hoe creëer je killer content? Is het verstandig om zelf aan de slag te gaan of laat je het over aan een professional?
 
Wie denkt dat een goed stukje tekst vooral geen spelfouten moet bevatten, heeft niet altjd gelijk. De werkelijkheid zit bij Google namelijk nét even anders in elkaar. Google kijkt niet zozeer op een spelfoutje meer of minder. Wat de zoekmachine wel van groot belang vindt, is de meerwaarde die jouw website levert voor de online bezoeker. 
 
Dit wordt mede beoordeeld door de content die je plaatst. Deze moet vooral informatief zijn en waarde kunnen bieden aan degene die de zoekopdracht plaatst. Daarnaast moeten de teksten relevant zijn aan de producten of diensten die je aanbiedt. Net nu je denkt deze taak wel te kunnen volbrengen, zijn er nog een aantal belangrijke dingen waar je op moet letten.
 

Leesbaarheid, regelmaat en lengte

Waardevolle website content moet naast relevant ook leesbaar zijn. Korte zinnen en begrijpelijke taal zijn daarbij van belang. Een ervaren copywriter schrijft voor zijn of haar lezer, maar houdt daarbij ook de SEO-richtlijnen in de gaten. Als de tekst lekker leest, blijven bezoekers langer op je pagina. Dit heeft een positief effect op je bounce rating. Daarnaast gaat Google je website op waarde inschatten waardoor je weer een plaatsje stijgt.
 
Ook het regelmatig plaatsen van content is van belang. Het eenmalig plaatsen van een tekst volstaat niet om de vindbaarheid van een website positief te kunnen beïnvloeden. Je moet dus blijven vernieuwen. De meerwaarde hiervan is bovendien dat je website groter wordt. Doordat de blog content relevant is aan je product of dienst, kan Google je beter indexeren. Met informatieve teksten wordt je website van belang voor de zoekmachine.
 
Ook de lengte van je website content is een puntje om rekening mee te houden. Een waardevolle blog is dan ook het liefst zo lang mogelijk. Denk hierbij aan woorden aantallen van 1000 tot 1500. Langer kan ook, maar zorg ervoor dat de tekst leesbaar blijft.
 

Meerwaarde bieden

Als ondernemer zit je misschien niet te wachten op al deze regels voor goede website content. Logisch, want ieder heeft zijn specialisme. Reden te meer dus om het schrijven van goede content over te laten aan een expert. Ervaren copywriters vind je eenvoudig via Contentabonnement.co. Hier laat je snel en makkelijk de beste content voor jouw doelgroep schrijven. Zelfs het nodige keyword onderzoek wordt voor je gedaan.
 
Teksten worden volgens de richtlijnen van de zoekmachines geschreven, maar bieden de lezer ook meerwaarde. Daarbij maakt het natuurlijk niet uit of je een blog, nieuwsartikel of website tekst wilt laten schrijven. Nadat de copywriter je content heeft afgeleverd, hoef je deze alleen nog maar online te zetten. Op deze manier ben je verzekerd van kwalitatief goede content die je online vindbaarheid vergroot. Zo houd je als ondernemer tijd over voor zaken die belangrijk(er) zijn.
 

Bureaus

Marketing

Economisch