Jan Slagter: 'Zijn de spotjes van Jumbo en Albert Heijn verderfelijk voor de kinderziel?'

19-08-2019 (16:49) - Media

Jan Slager ziet niets in een verbod op reclame voor 8 uur. De Omroep Max-directeur ziet, als er al sprake van een verbod moet zijn, meer in een reclameverbod rondom kinderprogramma’s. Dat meldt hij in een interview van Villamedia.

 
Jan Slagter: ‘Het voorstel van Slob over het deels afschaffen van de reclame, kost ons jaarlijks 60 miljoen euro. Daarvan compenseert de overheid 40 miljoen, de resterende 20 miljoen moeten we zelf ergens vandaan halen. Waar vandaan? Dat zegt Slob niet, minder overhead of zoiets. Maar dat kan niet meer, want door de kabinetten Rutte 1, 2 en 3 is er al 250 miljoen bezuinigd op de publieke omroep, waardoor we inmiddels de goedkoopste van Europa zijn. Trouwens, waarom geen reclame vóór acht uur? Zijn de spotjes van Jumbo en Albert Heijn verderfelijk voor de kinderziel? Kom op, zeg. De reclame voor dating­site “Second Love” is, dankzij de SGP, al verbannen naar de nachtelijke uren. Als het om het beschermen van kinderen gaat, zou je kunnen bedenken dat je online en rondom kinderprogramma’s geen reclame meer uitzendt, dat kost 13 miljoen, beter dan de 60 miljoen van Slob.’
 
Lees het hele interview met Jan Slagter op VillaMedia.nl

Bureaus

Marketing

Economisch