Just Another Network wordt hèt nieuwe jongeren medianetwerk

15-07-2021 (07:00) - Media

Vandaag start het nieuwe jongeren medianetwerk Just Another Network. Dit netwerk is een antwoord op het gat dat traditionele media laten vallen als het gaat om het bereiken en empoweren van de generaties Y en Z; een groep van 5,5 miljoen Nederlanders. Een indrukwekkende lijst partners en investors maakt de start van het Just Another Network mogelijk.
 
Just Another Network start met bekende jongerentitels als RUMAG, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First en ParraTV. Met deze platforms als basis wordt het netwerk de komende tijd verder uitgebouwd.
 
Op het moment van lanceren bereikt het netwerk nu al 6 miljoen mensen uniek per maand (cumulatief) en heeft een grote invloed in de doelgroep met ruim 42 miljoen video views en zo’n 300 miljoen social impressies. Daarnaast is er toegang tot bijna 5 miljoen followers op de verschillende sociale media.
 
Just Another Network wil de vaste plek die het met de bestaande titels nu inneemt in de dagelijkse nieuws- en entertainment voorziening van jongeren verder versterken en uitbouwen. Doel is het grootste Nederlandse medianetwerk voor de jongere doelgroepen te creëren. Die doelstelling wordt onder meer behaald door overnames, strategische partnerships, investeringen in content en talent, synergie en de oprichting van nieuwe online platforms. Tevens zullen er ambitieuze, jonge nieuws- en opiniemakers worden opgeleid.
 

Kans in medialand

Eén van de initiatiefnemers, Marko van Kampen - oprichter van Makers Channel en voormalig creatief directeur DPG Media - ziet grote kansen in de huidige mediamarkt. “Ik heb van dichtbij gezien hoeveel moeite grote mediabedrijven hebben jongeren aan zich te binden. Het is geen onwil, maar het vergt in mijn ogen een ander soort organisatie en daar is te weinig focus en/of kennis voor binnen de huidige traditionele media. Een gemiste kans, want er is echt momentum voor een jongeren media netwerk.”
 
Andere founder Fares Masharawi, oprichter van ParraTV, stelt: “Ik breng mijn platform bij Just Another Network in omdat we samen sterker staan. Maar belangrijker nog: het wordt tijd dat de jeugd een eigen domein binnen het Nederlandse medialandschap krijgt.”
 

Michel Palmen Agency Director

Naast haar netwerk, biedt Just Another de mogelijkheid aan strategische partners en merken om via één loket campagnes en content te ontwikkelen voor en door jongere doelgroepen door middel van een interne Agency. Om dit loket professioneel neer te zetten is Michel Palmen aangetrokken. De voormalige Director Commerce, Partnerships & Products van ViacomCBS geeft vanaf 1 juli leiding aan de Agency. Michel Palmen: “Just Another Network is hoe een modern mediabedrijf er wat mij betreft uit moet zien. Een netwerk van makers, creatieven, strategen en content experts, in combinatie met een enorm dagelijks bereik en gevoed door een slimme datastrategie. Door deze consolidatie kunnen we in een gefragmenteerd landschap, merken, makers en audiences op schaal verbinden via branded entertainment oplossingen die echte impact maken.”
 
 

JAMC founders

Just Another Network is onderdeel van Just Another Media Company; dit is een buy and build initiatief van media-ondernemers, platform eigenaren en investeerders. Hierin zitten als founders naast Marko van Kampen en Fares Masharawi onder anderen ook Danny Membre (RUMAG) en Ferdi Buijsrogge (DGI, RUMAG). Daarnaast zijn Humberto Tan (RTL) en Kees de Koning (TopNotch) non-executive founders. Zij zullen talent ondersteunen en hun kennis en kunde met betrekking tot media en jongerencultuur inbrengen. Om de plannen te financieren is groeikapitaal opgehaald bij een groep informal investors - met onder andere Bert Habets (ex CEO RTL Nederland en RTL Group), Valentijn Bras (Scoupy), Ralph de Vries (oa Wasteless) - en twee venture capital firms, waaronder DGI Ventures.

 


Bureaus

Marketing

Economisch