Kijk nog één keer mee in FONK 297: dit zijn de helden van Coolest Dutch Brands 2019

28-10-2020 (10:00) - Media

In de nieuwe edite van FONK Magazine lees je alles over de Coolest Dutch Brands finale 2019. Na een uitgestelde finale in maart, bleek het gelivestreamde event dat FONK op 14 oktober heeft georganiseerd (met dank aan The Valley voor het ter beschikking stellen van hun super fijne kantoor) een schot in de roos. Met name de breakout rooms werden door Vak- en Publieksjury enthousiast ontvangen. Het gaf de finale nèt dat beetje extra waardoor iedereen het gevoel had onderdeel te zijn van een jury-avond die het verschil maakte.
 
Onder leiding van juryvoorzitter Kees-Jan Rozestraten haalden finalisten The Flower Farm, Seepje en Van Moof echt alles uit de kast om de inmiddels bekende magnum van porselein (ontwerp Robert Bronwasser) in de wacht te slepen. Het design dat iedere jaargang uniek maakt, kwam dit jaar van Studio Piraat (lees de making of in FONK 297).
 
Uiteindelijk bleek VanMoof de beste kaarten in handen te hebben om de titel Coolest Dutch Brand 2019 en daarmee de Coolest Dutch Brand Award 2019 in de wacht te slepen. VanMoof is een prachtig Nederlands merk dat inmiddels aan een wereldwijde opmars is begonnen.  Het merk doet net als de eerdere winnaars De Vegetarische Slager (editie 2018) en Naturalis (editie 2017) deze competitie en de vakkundige jury van strategen en creatieven alle eer aan. 
 

Wat FONK 298 brengt

Social review oktober met de favorieten van Youri van der Horst (Boomerang Agency) 

Powervrouw Nicolette Fox: ‘Mezelf een schouderklopje geven vind ik lastig’

Dossier Coolest Dutch Brands:
Wat aan de finale voorafging 
VanMoof wint:  jury beloont lef en ambitie
Runner-up Seepje bewijst het: duurzaam schoonmaakmiddelen maken het helemaal 
Runner-up The Flower Farm: geloof in palmolievrije toekomst overheerst 
Making of door Studio Piraat: perfectie zit in het detail 
De Vegetarische Slager won in 2018-award. ‘Planten hebben nog nooit een pandemie veroorzaakt’
Naturalis won 2017-award. ‘Aandacht voor oplossingen van de toekomst is essentieel’ 
 
In de rubriek Creatie de verloren pitch van De Zwarte Hond 
 
Ondertussen kijken wij op de redactie uit naar de nieuwe competitie van 2020. As we speak stellen we de Vakjury Coolest Dutch Brands 2020 samen. Maar daarover over twee weken meer.
 

FONK magazine: nu de eerste 3 maanden gratis

Voor nu: geniet van de successtorries in deze ijzig coole uitgave! Heb je geen abonnement, maak dan hier van ons aanbod gebruik en lees de digitale editie van FONK magazine de eerste 3 maanden gratis.
 

Coolest Dutch Brands 2019 is powered by Edelman Amsterdam, Candid Group, Ruwer, Hammerfest, The Valley en MassiveMusic.
 
Fotografie: Giuseppe Toppers- Danto

 


Bureaus

Marketing

Economisch