LINDA.tv, Nationale Postcode Loterij en Talpa Fictie komen met buren-serie

28-02-2019 (09:26) - Media

De nieuwe LINDA.tv serie Buurvrouw & Buurvrouw gaat vandaag van start. Met de short-format fictie serie wordt het begin van de samenwerking tussen LINDA., Nationale Postcode Loterij en Talpa Fictie gemarkeerd. Daarin staat het thema 'buren' centraal.


De komische serie laat de bijzondere band zien tussen tante Sjaan (Annet Malherbe) uit de Jordaan en de jongere yuppen-buurvrouw Anne (Brache van Doeshburgh). Vanavond rond 17.00 uur is de eerste aflevering van de serie te zien, die geschreven is door Roos Schlikker en Erris van Ginkel. 


Will Koopman, Creative Director Talpa Fictie, had daarbij de regie in handen. 'Buurvrouw & Buurvrouw stond al sinds Gooische vrouwen op mijn verlanglijst. Door de geweldige samenwerking met LINDA. en de Nationale Postcode Loterij is Buurvrouw & Buurvrouw een onvervalste short comedy geworden met actuele en maatschappelijke thema's.' 


360 graden-campagne

Het thema 'buren' staat centraal in de 360 graden-campagne die LINDA. samen met de Nationale Postcode Loterij ontwikkelde. Op LINDA.nl komt dit tot uiting via advertorials, nieuws-briefuitingen en de Burengame. 


Caren Wassink
, B2B Directeur LINDA.: 'Alles kwam op het juiste moment op de juiste manier samen: de partners Nationale Postcode Loterij & Talpa Fictie, het voor iedereen herkenbare thema, de interactie met de LINDA.lezers waarmee we ook de missie van de Postcode Loterij vertellen en prachtige content kunnen maken die niet alleen doet lachen maar ook doet nadenken.'
 

missie

Het buren-concept sluit bovendien goed aan bij de missie van De Nationale Postcode Loterij: het stimuleren van sociale cohesie. Annemiek de Vroeg, Hoofd TV Goede Doelen Loterijen: 'Toen we de kans zagen om ook online meer zichtbaarheid te generen voor de missie van de Postcode Loterij middels een fictie serie, waren we snel overtuigd. We zijn blij dat we met Buurvrouw & Buurvrouw een nog bredere doelgroep kunnen bereiken. Het is een unieke manier om alles wat de Postcode Loterij doet onder de aandacht te brengen.' 
 


Bureaus

Marketing

Economisch