LinkedIn Benelux investeert in Nederlandse content

15-08-2019 (15:54) - Media

Nederland telt veel actieve LinkedIn leden. Op dit moment zijn dat er 8 miljoen. Alle reden dus om meer aandacht te schenken aan Nederlandse content. Daarom is er een nieuw redactioneel team dat verantwoordelijk is voor LinkedIn Nieuwsflitsen, waarmee Nederlandstalige leden nieuws en meningen van die dag te zien krijgen. De nieuwsupdate is gestart op 7 augustus en wordt uitgerold naar leden die voor LinkedIn de Nederlandse taal hebben ingesteld. 
 
LinkedIn voegt twee nieuwe Nederlandse redactieleden toe te voegen aan het team van 65 redacteuren. Met deze aanstelling moet de focus op kwalitatieve content versterkt worden en kan het de (645 miljoen) leden op de hoogte houden van nieuws en inzichten die hen verder helpen in hun werk en carrière.
 
De twee nieuwe Nederlandse redacteuren Jolanda Heunen en Pieter Cranenbroek: "Wij gaan professionals helpen met deze dagelijkse stroom van content door zorgvuldig het meest relevante nieuws en waardevolle inzichten voor hen te selecteren. Dit doen we door originele verhalen te maken, content die gedeeld wordt op het platform te redigeren en leden aan te moedigen om inhoudelijke conversaties te beginnen." 


actieve leden

"Nederlandse leden behoren tot de meest actieve leden op het platform en Nederland is daarom na Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk een logische stap voor onze redactionele uitbreiding", zegt Sandrine Chauvin, EMEA Managing Editor bij LinkedIn. "Onze redactie en de content die zij creëren spelen een belangrijke rol om leden verder te helpen in de veranderende arbeidsmarkt en wegwijs te maken in de turbulente economie. We zijn dan ook overtuigd dat onze Nederlandse leden hier profijt van hebben.” 
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch