Marketingfacts wordt samenwerking NIMA en BBP Media

22-02-2018 (12:09) - Media

NIMA wordt strategisch partner en mede-eigenaar van bloggersplatform Marketingfacts. Dat betekent dat NIMA vanaf deze week plaatsneemt in de hoofdredactie om van daaruit samen met vakmedia-uitgever BBP te werken aan het uitbouwen van dit kennisplatform.


Door de samenwerking krijgen NIMA Members een platform waarop zij publicaties en bijdragen over de ontwikkeling van het vak kunnen volgen en kunnen aanbieden. Martin Huisman, voorzitter van NIMA: ‘Sinds de oprichting van Marketingfacts in 2002 is dat als vakmedium uitgegroeid tot een plaats waar wordt gepubliceerd en gediscussieerd door het vak zelf. De M!-redactie faciliteert bijdragen, werpt soms zelf discussies op, maar richt zich van oudsher op relevantie voor marketing. Aanvankelijk vooral op het digitale- en online-marketingdomein, maar zeker in de afgelopen vijf jaar is de focus daarnaast steeds meer op marketingmanagement en – strategie komen te liggen. Veel NIMA Members publiceren op dit moment al geregeld op Marketingfacts.’


autonoom karakter

Belangrijk uitgangspunt bij de gesprekken tussen NIMA en BBP Media was dat de dynamiek en het autonome karakter van Marketingfacts – dat wordt gevuld en geschreven door zijn aangesloten bloggers – in stand blijft. Huisman: "Marketing verandert en opvattingen over marketing veranderen ook. Nieuwe kennis en inzichten leveren een competitief voordeel bij het uitoefenen van het vak. Dat maakt discussies over marketing ook relevant voor professionals met ambitie. Members van NIMA, maar ook marketeers die om welke reden dan ook bij NIMA zijn aangesloten, voeren op verschillende niveaus en op verschillende platformen gesprekken en discussies."


meer een kennisinstituut

Paul Petermeijer, Directeur BBP Media: ‘MF! is na vijftien jaar toe aan de volgende stap. In de snel veranderde wereld van marketing en communicatie willen we nog meer een kennisinstituut zijn voor de marketeer en daarvoor hebben we een partner aan boord in de vorm van NIMA met een grote achterban en natuurlijk veel kennis.'

 


Bureaus

Marketing

Economisch