Marktplaats.nl blijft de grootste

14-04-2017 (19:18) - Media

De bereikscijfers van NOBO (het Nederlandse Online Bereiksonderzoek van de grootste Nederlandse mediabedrijven) laat zien dat Marktplaats in maart 2017 het grootste bereik heeft gerealiseerd. Meer dan de helft (51,3%) van alle Nederlanders (6+) bezocht in maart het online handelsplatform, dat daarmee onder meer de grootste nieuwsites Nu.nl (46,5%) en NOS.nl (40,9%) achter zich laat. Marktplaats bereikt maandelijks ruim 8 miljoen unieke bezoekers.
 
 
De meeste unieke bezoekers komen op Marktplaats.nl via een mobile device (43,5%, waarvan 27,8% via smartphone) en 29,6% via desktop. Bezoekers met een smartphone realiseren verreweg de meeste pageviews, bijna 1,5 miljard (64%). Van alle maandelijkse 2,3 miljard pageviews komt 84% van ingelogde bezoekers.
 

echte handelaren
Robert Franke, Head of Agency & Programmatic Sales: 'Nederlanders zijn echte handelaren, dat blijkt maar weer eens uit de NOBO-metingen. Een online handelsplatform wordt in ons land vaker bezocht dan de grootste nieuwssites. Om als Marktplaats top of mind te blijven zijn we continu in ontwikkeling om de gebruikerservaring nog beter te maken en starten we tijdens Pasen met een nieuw campagnemoment op TV, radio en online. Dit moment haakt in op het komende mooie weer en heeft als thema ‘Erop uit’. We gaan Nederlanders inspireren om nog vaker, op meer verschillende momenten, Marktplaats te gebruiken. Denk hierbij aan een camper voor je vakantie, een tentje voor je festival, een parasol, een paraplu, een barbecue, wandelschoenen en een vakantiehuisje.'


 
toegevoegd bereik
Het grote bereik van Marktplaats zorgt ervoor dat bij online campagnes het handelsplatform het grootste toegevoegde bereik levert binnen de mediamix. Marktplaats voegt bijvoorbeeld 19.3% toe aan het bereik van NU.nl. Aan NOS.nl is dat 23.5%, aan Buienradar 29,4% en 28,1% aan De Telegraaf.
 

Bureaus

Marketing

Economisch