Mediahuis onderging digitale transformatie in 2020

25-02-2021 (15:59) - Media

Digitale groei in 2020 zorgde voor een ongekende toename aan abonnementen bij Mediahuis Groep. De eigenaar van onder andere De Telegraaf, NRC en verschillende regionale dagbladen zagen door Covid-19 eerst een daling in adverteerders, maar dit eindigde met een enorme toename aan abonnees.
 
Het afgelopen jaar maakte duidelijk dat in tijden van onzekerheid, mensen nog meer op zoek gaan naar accurate informatie en onafhankelijke journalistiek. Toch verschenen onverminderd primeurs, werden sterke onderzoekverhalen geschreven, interviews gehouden en reportages gemaakt. De Nederlandse nieuwssites van Mediahuis Groep werden in 2020 dagelijks door zo’n 2,3 miljoen mensen bezocht. Daarbovenop raadpleegden dagelijks meer dan 1,1 miljoen gebruikers de nieuwsapps, goed voor een stijging van bijna 10%. Lezers waardeerden de sterke en onafhankelijke journalistiek van onze titels wat leidde tot een groei in omzet.
 
Digitaal bedrijf
"Mediahuis wist de omschakeling te maken van een printbedrijf met digitale expertise naar een digitaal bedrijf dat ook bijzonder sterke printmedia maakt." zegt Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis groep. Audio-on-demand journalistiek brak in 2020 definitief door met als kopstuk de NRC Vandaag podcast die de best beluisterde podcast in Nederland is.
 
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch