Mediamerken MT en Sprout fuseren tot MT/Sprout

18-11-2020 (17:19) - Media

De mediamerken MT en Sprout, uitgaven van MT MediaGroep in Amsterdam, gaan vanaf 18 november samen en heten voortaan MT/Sprout. ‘We zien dat bedrijven veranderen. Daarom veranderen wij mee.’
 
De mediamerken Sprout en Management Team bedienen zakelijke beslissers met informatie over ondernemen, management en leiderschap. Sprout richt zich op beslissers in startups en scaleups, MT op beslissers in het midden en grootbedrijf. ‘Dat waren tot voor kort twee totaal verschillende werelden’, zegt Berend Jan Veldkamp, directeur uitgever van MT MediaGroep. ‘Maar klein en groot groeien steeds meer naar elkaar toe. Door de digitale revolutie splitsen gerenommeerde bedrijven op, krimpen in of gaan failliet. Terwijl nieuwe, jonge spelers snel doorgroeien. Ze zijn wendbaar, innovatief, digitaal en hebben geen last van legacy. Grote bedrijven vinden dat aantrekkelijk. Ze kopen startups op of werken er intensief mee samen. Ondertussen concurreren ze met scaleups om schaars talent.’
Leiders worden zo ondernemers en ondernemers worden leiders. ‘Daarom fuseren twee merken tot één nieuw omvangrijk online platform dat beslissers in hun persoonlijke en zakelijke ontwikkeling’.
 

Eén merk voor alle activiteiten

MT MediaGroep heeft naast een mediatak, een contentmarketing- en een e-commercetak. Ook de merken van die activiteiten (waaronder &content en Beste Business Events) gaan op in MT/Sprout. ‘Het nieuwe MT/Sprout kent drie ingangen’, legt Veldkamp uit. ‘Met Insights bieden we beslissers nieuws, relevante inzichten en betekenisvolle inspiratie rondom de drivers van business-succes. Academy selecteert het beste aanbod opleidingen, trainingen en zakelijke evenementen. En via Agency brengen we marketeers in contact met zakelijke beslissers, bijvoorbeeld om je merk te versterken, te vertellen wat je kunt of nieuwe klanten te vinden.’
Met de fusie van MT en Sprout ontstaat er één groot businessplatform voor zakelijke beslissers. ‘We verwachten daardoor aantrekkelijker te zijn voor beslissers en hen die deze doelgroep wil bereiken.’
 
MT/Sprout is vanaf 18 november te vinden op mtsprout.nl

Bureaus

Marketing

Economisch